نکات مهم درشستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

نکات مهم درشستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

. ما در این مقاله از مجموعه مستر واش سعی میکنیم. تمام نکات لازم برای شستن پرده با ماشین لباسشویی  و دست را به شما آموزش بدیم.پس با ما همراه باشید.

توجه به نکات مهم در شستشوی  پرده ها

 

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

این روزها  قیمت پرده ها هم مثل خیلی از چیزهای دیگه بسیار بالا رفته .پس باید در  شستن آن ها خیلی  دقت بکنیم تا مشکلی  برای پرده ها بوجود نیاد. خیلی از افراد دوست دارند. پرده های خانه را بدون اینکه به خشکشویی بسپارند در منزل بشویند. اما اولین سوالی که ممکنه به ذهنتون بیاد اینکه آیا شستن پرده های در لباسشویی  کار درستیه؟. به پرده ها آسیب نمیرسه؟ از اونجاییکه با توجه به دکوراسیون منزل طراحی ،مدل و جنس پرده درهر محیط با هم متفاوته.نیازه که با توجه به نوع پرده و جنس آن، شیوه‌ مناسب و بهترین راه رو برای شستن انتخاب کنیم تا به پرده ها آسیب وارد نشه.

کدام برنامه برای  شسشتو پرده در لباسشویی مناسبه؟

 

اگر شما بهترین ماشین لباسشویی دنیا رو هم داشته باشید .اما  اطلاع و دانش کافی از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی خود و قابلیت های آن را نداشته باشید. این ماشین لباسشویی هیچ فرقی با یک ماشین لباسشویی معمولی برای شما نمیکنه. درسته که نسل جدید ماشین های لباسشویی بسیار هوشمند هستند . خیلی از کارها رو به صورت اتوماتیک انجام میدن،اما  بهتره شما هم  شناخت درستی از جنس پارچه و برنامه شستشوی مناسب آن داشته باشید. تا با حفظ  پارچه به بهترین شکل از ماشین لباسشویی خودتون استفاده کنید.

برنامه‌ی DELICATE  یکی از برنامه‌های مختص شستن پرده مخصوصا پرده های توری در ماشین لباسشویی‌ها هست  که البته برای لباس‌های ظریف و حساس هم مناسب می باشد.

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

برنامه جایگزینی (EASY CARE  )

اگر ماشین لباسشویی  شما این برنامه رونداشت، میتونید از برنامه جایگزینی (EASY CARE  )برای این کار استفاده کنید. برنامه EASY CARE سنسور تشخیص وزن لباس هم داره و زمان این برنامه نسبتا طولانی تره. اگرتصمیم گرفتید که  از برنامه EASY CARE استفاده کنید و نمی‌خواهید که پرده‌ها تون چروک بشه، نیاز هست  که از دور خشک کن‌ پایین‌تر استفاده کنید. دور خشک کن نرمال ۸۰۰ دور وکمترین میزان  دور خشک کن، ۴۰۰ دور می‌باشد. نهایتا هم  اگر تصمیم گرفتید اصلا از دور خشک کن استفاده نکنید، میتونید با دکمه SPIN دور خشک کن رو بسته به مدل ماشین لباسشویی تون  روی یکی از گزینه‌های NO SPIN، NO و ۰ قرار بدید.البته یه نکته ای که لازمه بدونید اگر میخواهید در برنامه EASY CARE  پرده ها تمیزترشسته بشن،بهتره از برنامه تکمیلی PRE WASH  استفاده کنید.

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشوییشستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

استفاده از این برنامه به جنس البسه شما نیز بستگی داره. برنامه تکمیلی PRE WASH  دربرنامه   DELICATE تعریف نشده وفقط در برنامه EASY CARE تعریف شده.به طور کلی DELICATE برای پرده های توری و لباس‌هایی که حساس و ظریف‌ هستند  توصیه میشه. ولی برنامه EASY CARE برای لباس‌های که مقاوم ترن ،مثل رویی‌ها تخت ، کناره و والان پرده‌ها پیشنهاد میشه.

 

بهترین راه شستن  پرده ها  با توجه به جنس‌ و مدل آنها

 

شستشوی پرده های نخی:

 

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

روش پیشنهادی ما برای تمیز و براق کردن پرده های نخی :اگرپرده‌های نخی برای زمان طولانی شسته نشن. باعث میشه  که گرد و غبار در آن ها بمونه و رنگ پرده کدر بشه. پس بهتره  که برای شسشتوی آن ها، برای پاک کردن  گرد و غبار،  به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن‌ها را در آب سرد و یا ولرم خیس کنید. تا گرد و غبار آن گرفته بشه. سپس پرده را از آب خارج کنید، آب کثیف را بیرون بریزید ودوباره پرده را در محلول کف صابون ولرم و غلیظ خیس کنید. البته حواستون باشه که نیازی نیست . پرده نخی روبچلونید چون باعث چروک شدنش میشه.برای تمیز شدن کامل آن کافیه  فقط سه بار پرده را با آب ولرم آبکشی کنید . در نهایت پرده نخی رو قبل از اینکه کامل خشک بشه ، وهنوز کمی نم‌داره اتو بزنید.

نحوه  شستن پرده های تور:

 

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

پرده‌های تور از آن دسته پرده‌های هست  که  در ماشین لباسشویی نیز حسابی تمیز میشن. اما فقط کافیه نکاتی که در زمینه شستشو در ماشین رو بیان کردیم رعایت کنید. نکته ای که هست فقط چون به مرور زمان و در اثر چندین بار شستشو ممکنه پرده  آهار خود رو از دست بدهند . بی حالت بشن ، برای آهار دادن مجدد آن ها، میتونید یک لیوان نشاسته را در یک لیوان آب سرد حل کنید . بعد آن را کمی گرم کنید  تا لعاب بده . سپس آن را در لگن آب سرد حل کنید و تور شسته شده را به مدت نیم ساعت در آن خیس کنید، بعد هم  پرده رو  آویزان کنید تا خشک بشه.

سرکه اضافه کنید

هنگامی که مواد پاک‌کننده را از پرده حریر یا توری پاک کردید، داخل لگن یا ظرفتان، آب سرد بریزید و مقدار بسیاری کمی سرکه به آب اضافه کنید. سرکه کمک می‌کند تا رنگ پارچه در شستشو حفظ شود و سفید کردن پرده های توری با موفقیت انجام شود.

با این حال توجه کنید، هیچ‌گاه پرده توری یا حریر سفید را برای مدت طولانی درون ظرف آبی که دارای سرکه است رها نکنید. چرا که ممکن است اثر منفی بگذارد و رنگ پرده را تغییر دهد.

می توانید از نمک و جوش شیرین هم برای سفید کنندگی بیشتر و درخشان کردن پرده هایتان استفاده کنید. و در همین مرحله ای که سرکه اضافه کردید به جای آن نمک یا جوش شیرین بریزید.

 

 نحوه شست و شوی پرده های مخمل، ساتن و ابریشم:

 

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

پرده‌هایی با جنس مخمل، ساتن و ابریشم از آن دسته پرده‌هایی هستن که ممکن است. در اثر شستشو با آب، به مرور زمان خراب و بی حالت شوند. به همین دلیل بهتر است که آن‌ها را به خشک‌شویی تحویل دهید.اگر هم تمایل دارید با ماشین لباسشویی ،شستشو رو انجام بدین کافیه از برنامه EASY CARE  به همراه برنامه تکمیلی PRE WASH  استفاده کنید. بعد از شتسشوی این پرده‌ها می‌توانید آن را اتو کنید. اما مراقب درجه حرارت اتوباشید که با جنس پارچه تطابق داشته باشه.

 نحوه شستن پرده های پلیسه :

 

شاید فکر میکنید شستن و تمیز کردن پرده‌هایی به شکل پلیسه  درخانه کار سخت و غیرممکنه و به همین خاطر بخواید پرده هاتون بدین خشکشویی!؟اما ما برای شما یه روش خوب و بدون هزینه‌ در نظر داریم. برای تمیز کردن این نوع پرده‌ها میتونید  از اسفنج مرطوب با آب و محلول شسشتو استفاده کنید  و آن را به تمام قسمت‌های پرده بکشید تا کاملا تمیزبشه یا از جاروبرقی با سری مخصوص تمیز کردن مبل و رخت خواب استفاده کنید . دقت داشته باشید که پرده را درحالتیکه آویزان هست ، جارو کنید تا بهتر گرد و غبار آن گرفته بشه. این پرده‌ها را اگر برای شستن در آب بندازید تمام  زیبایی چین و واچین آن‌ها به هم میخوره و زیبایی اش و از دست میده. برای تمیز کردن چوب پرده هم که محل جمع شدن میکروب و گرد و غباره بهتره  از اسفنج یا یک برس مرطوب استفاده کنید.

نحوه  شست و شوی پرده های چوبی:

 

شستن پرده در منزل با ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن پرده‌های چوبی بهتره از کم‌ترین میزان آب استفاده کنید، چرا که آب به چوب‌های آن آسیب میزنه  و پرده‌ را به مرورزمان خراب می‌کنه. به همین خاطر تمیز کردن این نوع پرده‌ها نیاز به احتیاط بیشتری داره.راهی که ما پیشنهاد میکنیم اینکه  از برس نرم و آب خیلی کم روی این پرده‌ها برای تمیز کردن استفاده کنید و اجازه بدید در نور آفتاب کاملا خشک شود. در شستن این پرده‌ها اصلا زیاده روی نکنید چون با زیاده روی در تمیز کردن این نوع پرده‌ها رنگ براق آن‌ها، از بین میره.

 نحوه شستن پرده های آلومینیومی:

 

بهترین روش برای تمیز کردن پرده‌هایی از جنس آلومینیوم، روش اسپری کردن مواد تمیز کننده بر روی سطوح پرده هست.بعد از اینکه همه‌ی قسمت‌های پرده رو با مواد شوینده اسپری کردید، سریع با یک دستمال تمیزوخشک پرده را کاملا پاک کنید. مجددا این کار رو تکرار کنید  تا هیچ لکه‌ای روی پرده باقی نمونه.دقت داشته باشید  که اصلا از اسکاچ‌ها و برس‌های زبر، برای تمیز کردن این پرده‌ها استفاده نکنید. چون روی این پرده‌ها خش میافته  و روی نمای ظاهری آنها تاثیر میذاره و زیبایی خود را از دست می‌دهند.

 سخن پایانی

ما در این مقاله از مجموعه برندس سعی کردیم تمام نکات لازم برای شستن پرده با ماشین لباسشویی  ودست رو به شما آموزش بدیم.اگر شما هم تجربه ای یا نکته جدید و بهتربرای شستشوی پرده ها  سراغ دارید خوشحال میشیم با ما ودیگر کاربران به اشتراک بذارید.

www.jolfaturk.com

دیدگاه‌ها 0

*
*