هر آنچه باید درمورد انواع حالت دهنده مو بدانیم

هرآنچه باید در مورد انواع حالت دهنده مو بدانیم

هر آنچه باید درمورد انواع حالت دهنده مو بدانیم

یکی از روش‌های داشتن ظاهری زیبا و مرتب.حالت دادن به موها است. هیچ حسی بهتر از این نیست که خودتان بتوانید هنگام بیرون رفتن از خانه، به سر و وضعتان برسید و ظاهری زیبا داشته باشید.

اما مگر می‌توان حالت‌دهی موها را به تنهایی و در خانه انجام داد؟. امروزه با کمک محصولات متنوع و فراوان موجود در بازار، به‌راحتی می‌توانید. به چنین خواسته‌ای برسید.

هرآنچه باید در مورد انواع حالت دهنده مو بدانیم

هرآنچه باید درمورد انواع حالت دهنده مو بدانیم

محصولات حالت دهنده مو برای داشتن مدل‌های مختلف به شما کمک می‌کنند. به نحوی که با استفاده از این محصولات همیشه می‌توانید .موهایی مرتب با مدل‌هایی متنوع داشته باشید.
تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا هرآنچه باید درمورد انواع حالت دهنده‌ مو بدانیم آشنا شوید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد، تا تفاوت هر یک از محصولات حالت دهنده مو را به خوبی درک کنید. به راحتی مناسب‌ترین محصول را برای حالت‌دهی به موهایتان انتخاب کنید.

 

با تاریخچه حالت دهنده های مو آشنا شوید

حالت دهنده های مو قدمتی طولانی دارند. در قدیم از استوانه‌های فلزی. روغن ها و مواد معطر برای حالت‌ دادن به موها استفاده می‌شد. کتیرا یکی از قدیمی‌ترین حالت دهنده های مو است. این گیاه، جاذب قوی آب است. در ترکیب با آب حالتی ژله‌ای به خود می‌گیرد.

هنگامی‌ که کتیرا به موهای خیس زده شود. حالت پذیری موها را بهتر می‌کند. باعث می‌شود تا بتوانیم بهتر آن‌ها را شانه بزنیم. یکی دیگر از خواص کتیرا قابلیت ترمیم کنندگی موها است.

امروزه حالت دهنده ها در اشکال گوناگونی در بازار یافت می‌شوند. ژل‌ها، اسپری ها‌، واکس های مو و محصولات مشابه. از انواع حالت دهنده های مو هستند .که هر یک به منظوری خاص ولی با هدفی یکسان استفاده می‌شوند . موها را خوش‌حالت‌تر و زیباتر می‌کنند.

اسپری مو چیست؟

اسپری‌مو (تافت) محلولی است که به‌صورت قطره‌ای و افشانه‌ای روی سطح مو استفاده می‌شود. علاوه بر تثبیت حالت مو از آن در برابر رطوبت و باد هم محافظت می‌کند.

محلول‌های استفاده شده در انواع اسپری مو از مولکول‌های بلند و زنجیره‌ای به نام پلیمر ساخته شده‌اند . کار آن‌ها حفظ حالت مو است. به‌ عبارت‌ دیگر این محصولات باعث انسجام موهای شما و چسبیدن آن‌ها به یکدیگر شده . از به‌هم‌ریختگی‌شان جلوگیری می‌کند.

انواع اسپری مو

هر آنچه باید درمورد انواع حالت دهنده مو بدانیم

هر آنچه باید درمورد انواع حالت دهنده مو بدانیم

۱ .اسپری موی روزانه

اسپری موی معمولی یا روزانه در واقع نوعی اسپری است. که موهای شما را بدون افزودن ویژگی اضافی. فقط در همان حالتی که هستند، نگه می‌دارد.

البته خوب است به این موضوع دقت کنید. که علی‌رغم اسمی که این نوع از اسپری‌ها دارند. استفاده از آن‌ها به‌‌صورت روزانه و در طولانی‌مدت ایده خوبی نیست.چرا که این کار می‌تواند موهای شما را به‌مرور خشک و شکننده کند.

۲ .اسپری حالت دهنده مو

اسپری حالت دهی مو معمولاً کمترین میزان تثبیت‌کنندگی مو را دارد . در مقایسه با سایر انواع اسپری مو . پس از مدت‌زمان نسبتاً طولانی‌تری خشک ‌شده و باعث حفظ حالت مو می‌شود.

اسپری حالت دهنده مو معمولاً باعث انعطاف‌پذیری مو شده . به شما این امکان را می‌دهد که برای حالت دهی به موهایتان از آن استفاده کنید. موهای خود را به حالت و فرم دلخواه درآورید.

۳ .اسپری حجم دهنده‌ مو

اسپری حجم دهنده که گاهی اوقات اسپری پرپشت‌کننده مو نیز نامیده می‌شود، همان مزایای اسپری موی معمولی را دارد. با این ‌حال ظاهر موهای شما را ضخیم‌تر و پرپشت تر نشان می‌دهد.

۴ .اسپری نگهدارنده حالت مو

اسپری نگهدارنده مو به‌آهستگی خشک می‌شود. به شما این امکان را می‌دهد تا پس از استفاده. موهای خود را حالت دهید. از این نوع اسپری می‌توان هنگام مدل‌دهی به موها یا حتی بعد از آن برای حفظ مدل مو استفاده کرد. یکی از مزایای استفاده از اسپری نگهدارنده حالت مو این است. که در‌حالی‌که فرم دلخواه موهای شما حفظ می‌شود.

موها شکل و حالت طبیعی خود را نیز حفظ می‌کنند و این اسپری حالت مصنوعی به موها نمی‌دهد سؤالی که ممکن است در اینجا به ذهن برسد. این است که فرق بین اسپری حالت دهنده و اسپری نگهدارنده حالت مو چیست؟. اسپری نگهدارنده حالت مو بیشتر یک اسپری تثبیت‌کننده است . قابلیت حفظ حالت موی بیشتری در مقایسه با اسپری حالت دهنده مو دارد.

۵ .اسپری مو بافت دار

نام‌گذاری این اسپری به دلیل بافت و حالتی است که برای موها ایجاد می‌کند. اسپری‌مو بافت‌دار. علاوه بر حفظ حالت مو می‌تواند با ایجاد فاصله بین تار‌های مو. تأثیرات قابل‌توجهی روی حجم‌ موها داشته باشد. موهایتان را پرپشت‌تر نشان دهد. تصویر فوق، تفاوت حجم و حالت موها قبل (سمت چپ) و بعد (سمت راست) استفاده از اسپری بافت‌دار را نشان می‌دهد.

۶ .اسپری محافظ حرارتی مو

اگر برای حالت دهی به موهایتان زیاد از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتوی مو استفاده می‌کنید. بهتر است اسپری محافظ حرارتی مو یکی از ملزومات مراقبتی موهایتان باشد.

برخی از اسپری‌های محافظ حرارتی به‌گونه‌ای طراحی ‌شده‌اندکه پس از خنک شدن مو. حالت آن را ثابت نگه می‌دارند. با توجه به مزایای این نوع از اسپری‌ها. به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌جای اسپری‌های موی رایج از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید. زیرا دارای الکل کمتری نیز هستند. الکل در کنار حرارت زیاد می‌تواند به موهای شما آسیب جدی بزند.

۷ .اسپری موی تثبیت‌کننده قوی

در بین انواع مختلف اسپری مو، اسپری موی تثبیت‌کننده قوی بیشترین نگهدارندگی را دارد. مصرف این نوع اسپری، باعث ثابت ماندن حالت موها برای مدت طولانی می‌شود.

۸ .اسپری موی بی‌وزن

اسپری بی‌وزن گزینه‌ای خوب برای کسانی است که موهای بسیار نازکی دارند. این اسپری فوق‌العاده سبک است. به ‌هیچ‌ وجه موهای شما را سنگین نمی‌کند

۹ .اسپری تثبیت‌کننده مو

اسپری تثبیت‌کننده درواقع باید آخرین محصولی باشد که شما در پایان آراستن موهایتان استفاده می‌کنید. این نوع اسپری به‌گونه‌ای طراحی ‌شده که حالت مو را برای ادامه روز ثابت نگه می‌دارد. بنابراین همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، بسیار سنگین است.

۱۰ .اسپری درخشان‌کننده مو

درواقع. اسپری درخشان‌کننده مو فقط نوعی اسپری تثبیت‌کننده است که درخشندگی بیشتری به موهای شما می‌دهد.اصلی‌ترین وجه تمایز اسپری‌های مختلف مو با یکدیگر در قدرت ثابت نگه داشتن حالت مو است. برخی از اسپری‌ها بیش از اینکه حالت مو ها را کاملاً ثابت نگه دارند. باعث انعطاف‌پذیری مو می‌شوند.

نکته:اصلی ترین وجه تمایز اسپری های مختلف مو با یکدیگر در قدرت ثابت نگهداشتن حالت مو است. برخی از اسپری ها بیش از اینکه حالت موها را کاملا ثابت نگهدارند ، باعث انعطاف پذیری مو می شوند.

نحوه استفاده از اسپری حالت دهنده مو

  • برای جلوگیری از به هم چسبیدن کامل موهایتان که باعث شکستگی مو نیز می‌شود، در هنگام استفاده از اسپری‌مو بهتر است آن را در فاصله حداقل ۳۰ سانتی‌متری موهایتان نگه ‌دارید.
  • اگر پس از مصرف اسپری، موهایتان را به‌خوبی نشویید، موهای شما خشک و شکننده می‌شوند. به این نکته دقت کنید که استفاده بیش‌ازحد از اسپری‌مو نیز باعث افزایش موخوره می‌شود.
  • در هنگام مصرف، مطمئن شوید که نازل با محتویات اسپری مسدود نشده باشد. در غیر این صورت، اسپری به‌خوبی عمل نمی‌کند. برای رفع انسداد اسپری کافی است نازل را درآورده و آن را زیرآب داغ بگیرید. با این کار محتویات اضافه به‌راحتی پاک می‌شوند.
  • اگر در نظر دارید از اسپری برای قسمت کوچکی از موهایتان استفاده کنید، به‌جای اسپری کردن مستقیم آن روی موهایتان می‌توانید آن را روی یک مسواک اسپری کرده و به کمک آن فقط موهای همان قسمت را مرتب کنید.
  • در زمان اسپری کردن به‌ جای تمرکز روی یک نقطه، اسپری را روی موهایتان حرکت دهید. بیشتر اسپری‌های مو دستورالعمل‌هایی برای مدت ‌زمانی که باید روی مو اسپری شوند دارند. با این ‌حال، اگر احساس می‌کنید که موهایتان خشک و سفت شده‌اند، اسپری کردن را متوقف کنید.
  • همیشه اسپری مو را در یک اتاق با تهویه مناسب استفاده کنید تا احتمال استنشاق آن و آسیب احتمالی به ریه‌تان کمتر شود.
  • اسپری‌های مو حاوی الکل هستند که می‌تواند باعث خشکی پوست سر شود؛ بنابراین این محصول را مستقیماً روی پوست سر اسپری نکنید.
  • اسپری‌های مو بسیار قابل اشتعال هستند، هرگز از آن‌ها در نزدیکی شعله‌های آتش استفاده نکنید.
  • اسپری را در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید و بلافاصله پس از استفاده دستان خود را بشویید.

عوارض احتمالی اسپری حالت دهنده مو

  • استفاده مکرر از اسپری‌مو می‌تواند سبب بروز مشکلات تنفسی شود. از سایر عوارض جانبی این محصولات می‌توان به افت فشار خون و بیماری‌های ریوی اشاره کرد. بسیاری از اسپری‌های مو حاوی ترکیب پروپیلن گلیکول هستند که در صورت استنشاق مداوم می‌تواند سمی باشد. بنابراین بهتر است از مصرف اسپری‌های موی حاوی این ترکیب خودداری کنید .
  • اسپری‌های مو حاوی ترکیبات فعالی مانند پلیمرها و حلال‌ها هستند. نکته نگران‌کننده در مورد مصرف این‌گونه مواد، امکان تحریک چشم.بینی، گلو و پوست توسط آن‌ها است. علاوه بر این، ترکیبات اسپری‌مو می‌توانند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک مانند عطسه. قرمزی چشم، بثورات پوستی و حتی خارش پوست شوند.
  • مصرف بیش‌ از حد اسپری‌مو می‌تواند به‌مرور زمان باعث تضعیف فولیکول‌های مو و شکننده شدن تارهای مو شود. در این حالت موهای شما بیشتر در معرض شکستگی قرار می‌گیرند.به دنبال آن، ریزش موی سر اتفاق می‌افتد.
  • با توجه به ترکیبات موجود در اسپری‌های مو. احتمال مسمومیت با آن‌ها وجود دارد. این مسمومیت زمانی اتفاق می‌افتد که فرد اسپری‌مو را استنشاق یا آن را به درون گلو یا چشم‌های خود اسپری کند.

 

ژل حالت دهنده مو چیست؟

داشتن موهایی حالت دار در نشان دادن زیبایی کلی هر فرد نقش دارد. پس باید نگهداری و مراقبت از آن را در اولویت قرار داد. اکثر اشخاص برای نشان دادن این زیبایی. که در موهایشان مخفی است از ملزوماتی استفاده می‌کنند که آن را به رخ اطرافیان بکشند که زیباییشان را تشدید کند. یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی مربوط به مو ژل است که حالت موهایتان را تثبیت می کند.

ژل موی سر از محصولات آرایشی بهداشتی معروف مورد استفاده آقایان و خانم هاست. پیش از تولید این محصول برای حالت دادن موها. از پارافین و فراورده های طبیعی مانند کتیرا یا روغن بادام تلخ استفاده می‌شد. این ژل‌ها امروزه در اقسام گوناگون و با قدرت های حالت دهندگی متفاوت ارائه می‌شوند.

اگرچه می‌توان از ژل مو برای ایجاد حالت‌ها و مدل‌های مختلف استفاده کرد. اما معمولاً از آن برای ایجاد ظاهری مرطوب روی موهای حالت داده شده استفاده می‌شود

انواع ژل حالت دهنده مو

انواع مختلفی از ژل های حالت دهنده وجود دارد:

ژل کلاسیک: این یک نوع رایج تر است که در شیشه های معمولی وجود دارد، جهانی است، فقط تثبیت آن تغییر می کند.
مایع: برای موهای ظریفی که با استفاده از محصولات سنگین حجم خود را از دست می دهند، کاملاً مناسب است.
اسپری: می تواند عملکرد اسپری مو را در انتهای مدل مو انجام دهد. دومی را به آرامی اصلاح کنید و موها را زنده و نرم کنید.
موم: متراکم ترین بافت را دارد و بیشتر برای تعیین انتهای یا قفل استفاده می شود. برای موهای نازک یا چرب توصیه نمی شود.

هر آنچه باید درمورد انواع حالت دهنده مو بدانیم

هر آنچه باید درمورد انواع حالت دهنده مو بدانیم

 

ژل‌ها انواع مختلفی دارند و بیشتر بر اساس غلظت و قدرت نگهداریشان، دسته‌بندی می‌شوند تا رنگ و بو. بر این اساس ژل‌ها، به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

ژل‌های رقیق: این دسته از ژل‌ها برای ایجاد مدل موی شلخته بیشتر استفاده می‌شوند.
ژل‌های با غلظت متوسط: این ژل‌ها را بیشتر برای جلا بخشیدن به مو استفاده می‌کنند.
ژل‌های غلیظ: این ژل‌ها را به دلیل قدرت نگهداری بالا، برای شکل‌دهی‌های مختلف به مو استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده از ژل حالت دهنده مو

دقت داشته باشید که ژل مو با ریشه موها تماس پیدا نکند ؛ زیرا حالت موها را صاف می کند. برای داشتن ظاهری مات تر آن را روی موهای خشک استفاده کنید یا برای داشتن حالتی براق تر، از ژل مو به موهای مرطوب استفاده کنید. (اگر موهایتان مستعد خشک شدن است، از مصرف ژل مویی که الکل دارد خودداری کنید.)

مزایا ژل حالت دهنده مو

با وجود ژل زیاد در موهای خود، دیگر نگران از دست دادن ظاهر خود در اواسط روز نخواهید بود. وقتی صبح ها از ژل موی محکم استفاده می کنید، استایل شما حتی در پر هیجان ترین روزها نیز دوام خواهد داشت. شما نمی خواهید خود را با موهای مزاحم یا مدل مویی که در طول روز به آرامی باد می کند، نگران کنید. از طرف دیگر، می توانید در تمام طول روز راحت باشید.

معایب ژل حالت دهنده مو

۱.خشک کردن و کم آب کردن مو

ژل های مو شامل الکل و مواد شیمیایی سوزاننده است که رطوبت مو و پوست سر را از بین می برد. آنها را بسیار خشک و کم آب می کند. این ژل ها رطوبت را بهم می ریزند. ایجاد سبوم را کاهش می دهند. موهای خشک. ترد و مستعد شکستگی ایجاد می کنند. باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر می شوند. آنها موها را وز می کنند و باعث ایجاد ریزش های غیر قابل کنترل. خشک، خشن، لنگی و بدون درخشندگی می شوند.

۲.ریزش مو

این ژل ها مو و پوست سر را خشک می کنند. موها را مستعد شکستن و ریزش می کنند. ماده شیمیایی موجود در این ژل ها و آلاینده ها با تجمع سلول های مرده و سبوم اضافی روی پوست سر واکنش نشان می دهد. این کار باعث بسته شدن فولیکول های مو و در نهایت باعث ریزش مو می شود. ریزش بیش از حد و کدر مو می تواند. منجر به مشکلاتی مانند کاهش خط مو، طاسی و غیره شود.

۳.شوره سر

پوست سر کم آب.سوء تغذیه و عفونی با تحریک. خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر که منجر به شوره سر می شود. مشخص می شود. تولید نامناسب سبوم. منافذ ناسالم و مسدود پوست و فولیکول های مو. ضعیف شدن ریشه مو باعث ایجاد و افزایش شوره سر می شود. درماتیت سبورئیک یا التهاب در پوست سر می تواند منجر به بیماری های پوستی مختلف مانند آکنه شود.

موهای خود را پرپشت تر نشان دهید

بسته به نوع ژل مویی که می‌خرید. می‌توانید موهایتان را پرتر از همیشه جلوه دهید. برخی از ژل‌ها می‌توانند به موهای شما حالت دهند . ظاهری جوان‌تر و سالم‌تر را به شما بدهند. که آرزوی آن را داشتید.

استفاده از ژل مو برای حالت دادن به موهای شما مزایای بسیار زیادی دارد. چه می خواهید ظاهری صاف و کنترل شده داشته باشید. چه نمی خواهید با موخوره در اواسط روز مقابله کنید. ژل یک محصول عالی برای شماست.

این ژل‌ها امروزه در اقسام گوناگون و با قدرت های حالت دهندگی متفاوت ارائه می‌شوند. اقسام ملایم و معمولی برای قابل انعطاف کردن یا خواباندن موها روی سر بکار می‌روند. در حالی که اقسام قویتر به خصوص برای ایجاد فرمهای هندسی جدید و در ابعاد گوناگون روی موها استفاده می‌شوند. فرم هایی که ایجادشان در قبل میسر نبود.

موم(پماد) حالت دهنده موچیست؟

این محصول حالت دهنده مو معمولاً چرب است . بر پایه آب یا موم (روغن) تهیه می‌شود. موم (پماد مو) ظاهری نرم و براق به موها می‌دهد.مدل آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.امروزه محصولاتی از این دست به‌راحتی از روی مو شسته می‌شوند. اما در گذشته برای پاک کردن آن‌ها از روی مو نیاز بود که چندین مرتبه موهایتان را بشویید.

موم (پماد مو) به طور کامل خشک نمی‌شود . انعطاف‌پذیر است. به همین دلیل در صورت استفاده از آن. می‌توان در هر زمانی مدل مو را تغییر داد. این قابلیت باعث می‌شود موها مدت زمان طولانی‌تری به شکل دلخواه باقی بمانند.

از آنجایی که پاک کردن محصولات بر پایه موم از روی مو دشوار است.بهتر است به دنبال پماد مویی بر پایه آب و همچنین پمادهای دارای ترکیبات محلول در آب باشید.

زمانی که می‌خواهید حالت موهایتان را ثابت نگه دارید . از درخشش بیشتر آن‌ها لذت ببرید. می‌توانید از پماد استفاده کنید. این محصول برای موهای فر و ضخیم مناسب است. اما ممکن است در موهای کوتاه‌ و نازک‌ موجب سنگینی شود.

نحوه استفاده از موم(پماد) حالت دهنده مو

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع موی شماست. اگر می خواهید موم مو روی موهای شما کار کند.باید نوع مو را انتخاب کنید که مناسب نوع موهای شما باشد. .قبل از استفاده از موم مو. موها به خوبی شسته می شوند. بعد از اینکه موهای شسته شده با سشوار خشک شد.موها با سشوار و سشوار حالت می دهند.

پس از حالت دادن به موها.چند یا دو عدد موم را در کف دست خود بردارید . موهای خود را به شکل دلخواه در آورید. به لطف موم، حتی موهایی که فرم دادن به آنها دشوار است نیز به راحتی شکل می گیرند . روز شما را نجات می دهند.

نکته ای که در استفاده از واکس روی مو باید به آن توجه کرد نباید زیاد استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است موها به هم بچسبند و ظاهر ناخوشایندی ایجاد شود.

موس حالت دهنده چیست؟

موس یا فوم یکی از محصولات حالت دهنده مو به شمار می‌آید. که به شکل کف کرم مثل از بطری خارج میشود.مواد تشکیل دهنده این فراورده.شبیه ژل موست با این تفاوت که در قوطی های تحت فشار ارائه می‌شود.

در ترکیب آن علاوه بر مواد فعال مقدار اندکی ماده پیشران وجودداردکه وظیفه خارج کردن ماده و ایجاد کف را دارد. این کف به وسیله شانه روی مو پخش می‌شود.

موس به‌دلیل داشتن صمغ مصنوعی.تارهای مو را می‌پوشاند . موجب می‌شود مو پس از خشک شدن حالت خود را حفظ کند. این محصول برای هر نوع مویی قابل استفاده است.از جمله موهای نازک که به ماده‌ای سبک و دارای قابلیت حجم‌دهی نیاز دارند. موس‌ها بسته به ضخامت موهای افراد و میزان چربی آن‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شون. بنابراین بهتر است موس مناسب را با توجه به نوع مویتان انتخاب کنید.

توجه به نوع موها و نیازتان، یکی از موس های زیر را تهیه فرمایید ‌. موهایتان را آنگونه که می پسندید.آرایش کنید.

انواع موس حالت دهنده مو

نگهدارنده فوق العاده قوی ،Ultra strong hold
حجم دهنده، Hold and volume for fine hair
موس برای موی آسیب دیده، Hold and protection for coloured hair
موس برای موی رنگ شده Hold and care for damaged hair
موس برای موهای مواج Styling for curly/wavy hair
موس صاف کنندهGet straight smoothing mousse
موس حجم دهنده Volumizing mousse
موس برای موی رنگ شده Radiant response mouss
موس برای موی فردارCurl scrunching mousse
موس برای موهای معمولی In control shaping mousse
موس برای موهای نازک Extra fullness mousse

مزایا استفاده از موس حالت دهنده مو

براق شدن موها

موس مو خاصیت براق کنندگی مو را نیز دارد. به این صورت که اگر موهای کدر و مات دارید. میتوانید به موهایتان موس مو بزنید و آن ها را براق و خشان کنید.

افزایش حجم موها

یکی از راه های افزایش حجم موها استفاده از موس مو است.چنانچه در بخش آرایش و زیبایی دنیای مد نمناک می خوانید. برای پرپشت نشان دادن موها بهترین کار این است که مقداری موس مو به ریشه موهایتان بزنید.آن ها را پوش دهید به این ترتیب موهای پرحجمی خواهید داشت.

از بین بردن حالت وز بودن مو

با استفاده از موس مو با موهای وز خداحافظی کنید. موس مو مانند ژل موها را چسبنده نمیکند . مانند اسپری موها را خشک نمیکند. بلکه موهای وز را نرم و خوش حالت میکند.

حالت دهندگی موها

یکی دیگر از کاربردهای موس مو این است که موها را حالت دار میکند. به این صورت که اگر موهای موج دار دارید با استفاده از موس مو حالت موج دار موها را زیباتر کنید . ماندگاری آن ها را افزایش دهید.

ساختار سبک

موس موبرای افراد دارای موی چرب بسیار مناسب است. زیرا برعکس ژل مو ساختاری بسیار سبک دارد . به صورت فوم تولید می شود .پس این افراد می توانند. به جای ژل از موس مو استفاده کنند.

سرعت در آرایش موها

موس مو به دلیل نوع مواد بکار رفته در ترکیبات آن خیلی سریع خشک شده . حالت دلخواه را در موهای شما ایجاد می کند. سبب بالا رفتن سرعت آرایش کردن مو می شود.

موس مو برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که موهای نازک دارند.
کسانی که موهای کم پشت دارند.
کسانی که موهای وز دارند.
کسانی که موهای بی حالت دارند.
کسانی که موهای کدر و مات دارند

نحوه استفاده از موس حالت دهنده مو

۱. موهایتان را بشویید:

هنگام استفاده از موس مو، موها باید تمیز باشد. پس اگر موهایتان تمیز نیست ابتدا موها را بشویید. موس مو سبب حجم دهی به موها می شود. اما اگر می خواهید باز هم حجم دهی بیشتری داشته باشید.از شامپو و نرم کننده با برچسب حجم دهنده در شستشوی موها استفاده کنید.

۲. آب موهایتان را بگیرید:

موها هنگام استفاده از موس مو باید مرطوب باشد. اما نباید از آنها آب بچکد پس آب اضافی موهایتان را بگیرید. برای گرفتن آب موها.می توانید از پارچه های نرم نخی استفاده کنید تا هنگام گرفتن آب موها.آسیب کمتری به آنها وارد شود.

۳. موس مو را بمالید:

مقدار کمی از موس مو را روی موهای مرطوب بمالید و با انگشتان ماساژ دهید تا به ریشه موها برسد.

۴. از سشوار استفاده کنید:

گرمای سشوار را روی حالت ملایم تنظیم کنید .اگر می خواهید موهایتان را صاف اما حالت دار کنید. از سری کانسنتریتور (متمرکزکننده گرما) استفاده کنید. یک برس گرد بردارید . به آرامی موها را را به صورت عمودی و به سمت بالا سشوار بکشید تا حجم پیدا کنند. این حرکت روبه بالا ریشه ها را به سمت بالا حالت می دهد. باعث می شود تا موها حجیم تر به نظر بیایند.

۵. موها را با ملایمت با شانه مرتب کنید:

با یک برس با موهای نرم یا شانه با دندانه های درشت موها را مرتب کنید. هرگز از شانه دندانه ریز یا برس سیمی و خشک استفاده نکنی. زیرا موهایتان در آنها گیر می کند و کشیده می شود و حجم موها از بین می رود.

عوارض موس حالت دهنده مو

  • موس مو اگر به درستی و به مقدار مناسب استفاده شود.عوارضی برای مو ندارد اما مصرف هر روزه و طولانی مدت آن عوارض زیر را به همراه دارد:
  • بزرگترین عیب موس مو دوام کم آن است . نمی توان آن را بدون سشوار و دیگر دستگاه های حالت دهنده مو به کار برد . استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی مانند سشوار به مرور به موها آسیب می رساند.
  • این محصولات عطر زیادی دارند پس استفاده از موس برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی اصلا مناسب نیست.
  • حتی در صورت تماس نداشتن موس مو با ریشه مو و پوست سر.می تواند اثرات سوئی مانند شکنندگی ساقه مو، تغییر حالت و رنگ پیدا کردن ساقه مو، کدر شدن و از دست دادن درخشندگی موها، روی ساقه مو بگذارد

واکس حالت دهنده مو چیست؟

واکس مو یک محصول حالت دهنده بسیار غلیظ است که برای ثابت نگه داشتن مو پس از حالت دادن به آن استفاده می‌شود. برخلاف ژل، واکس مو در طول روز خشک نشده و نرمی‌اش را حفظ می‌کند. به همین دلیل، این محصول برای افرادی مناسب است که موهایشان خشک و شکننده است.

اگر می‌خواهید روی ظاهر موهایتان کنترل زیادی داشته باشید . موهایتان را به مدل‌های مختلفی حالت دهید. واکس مو برای شما بسیار مناسب است. برای رسیدن به بهترین نتیجه. ابتدا موها را کاملاً خشک کنید.سپس از واکس مو استفاده کنید. ماندگاری واکس نسبت به پماد بیشتر بوده.شستشوی آن نیز آسان‌تر است.

نحوه استفاده از واکس حالت دهنده مو بدون رنگ

۱.ابتدا به کمک شانه یا برس موهای خود را شانه بزنید سپس به موها فرم دلخواه خود را بدهید.

۲. توجه داشته باشید که باید واکس را به گونه ای روی موهای خود بزنید که موهای شما مقداری پف کنند همچنین از فشار دادن موها باید خودداری نمایید تا موهایتان پرپشت تر به نظر برسند.

۳. به کمک نوک انگشت مقداری واکس را در کف دست های خود قرار بدهید و کف دست ها را به آرامی به هم بمالید، سپس کف دست ها را که حاوی واکس هستند به سطح موهای خود بمالید در این مرحله باید تمام سطح موها به واکس آغشته شوند. بهتر است واکس مو را به لایه ای از مو بزنید تا موهای شما فرم بهتری به خود بگیرند.

۴. بعد از اینکه موهای خود را به فرم دلخواهتان درآورید می توانید از سشوار استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای کشیدن سشوار باید آن را روی حرارت ملایم و شدت باد ملایم تنظیم نمایید سپس با فاصله موهایتان را سشوار بزنید با این کار حالت موها برای مدت زمان بیشتری ثابت می ماند.

۵. توجه داشته باشید که در زمان استفاده از واکس مو باید موهایتان را به خوبی خشک نمایید و اگر بعد از حمام از واکس مو استفاده می کنید باید موهایتان را به کمک سشوار خشک نمایید.

مزایا و معایب استفاده از واکس حالت دهنده مو

استفاده از واکس برای حالت دادن موها، در حالت نرمال، عوارضی ندارد. اما استفاده بیش از حد از واکس، یا نشستن آن در طولانی مدت، می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی بشود. مثلاً نشستن صحیح واکس از روی موها، می‌تواند به مرور زمان باعث بسته شدن روزنه‌های پوست سر و ریزش مو بشود.

از عوارض دیگر واکس، چرب شدن موها است. این مسئله برای کسانی که ذاتاً موهای چربی دارند شدیدتر است. از طرفی واکس باعث جذب آلودگی‌ها مثل گردوغبار می‌شود که این مسئله هم می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌هایی برای پوست سر شود. بنابراین نکته مهم انتخاب یک واکس موی مرغوب و شستشوی به موقع و صحیح آن است.

سرم حالت دهنده مو چیست؟

سرم مو اساساً یک روش ابتکاری برای مراقبت از موهای شماست. با استفاده از سرم مو، می‌توانید به آسانی به موهایتان حالت بدهید تا زیباتر دیده شوند. جالب است بدانید این محصول، بیشتر روی سطح مو (کوتیکول) اثر می‌‌گذارد و به اعماق مو نفوذ نمی‌کند.

در واقع، سرم یک لایه حفاظتی را دور ساقه مو ایجاد می‌‌کند. با این کار، در برابر آسیب‌های مختلف (عوامل محیطی، ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو و محصولات شیمیایی) از آن محافظت می‌کند. سرم، بافت مو را تقویت می‌کند و با جلوگیری از وز شدن مو و انعکاس نور، درخشش بیشتری به آن می‌دهد.

افزون بر این، با مصرف سرم، موهایی نرم و بدون گره خواهید داشت. خلاصه این‌که سرم مو برای تثبیت سریع حالت مو طراحی شده و می‌تواند جایگزینی برای نرم‌کننده‌های مختلف مو باشد.

نحوه استفاده از سرم حالت دهنده مو

اگر موهای خشک و وزی دارید، با دانستن اینکه سرم مو چیست ، احتمالاً تصمیم گرفته‌اید این محصول را امتحان کنید. پس دقت کنید، برای دستیابی به فواید سرم مو، باید طرز صحیح استفاده از آن را بیاموزید:

  • سرم موی با کیفیتی را بخرید که به طور کامل با موی شما و نیازهایش سازگار باشد. همچنین می‌توانید با کمی حوصله، سرم موی خانگی خودتان را تهیه کنید.
  • موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.
  • موهایتان را به آرامی با حوله خشک کنید، در حدی که نم‌دار باقی بماند.
  • در همین‌حال که هنوز موهایتان کمی مرطوب است، به اندازه ی یک نخود سرم مو بردارید. آن را ۵ تا ۶ ثانیه کف دست‌هایتان پخش کنید تا گرم شود.
  • سرم مو را از نزدیک گوش‌ها، روی ساقه و نوک موهایتان (به سمت پایین) بزنید.
  • موهایتان را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید و با نوک انگشتان خود، سرم را بر تمام قسمت‌های مو پخش کنید.
  • برس مو یا شانه‌ای دندانه درشت را برای پخش کردن یکنواخت سرم استفاده کنید.
  • حالا، موهای نرم و ابریشمی خود را به هر صورتی که می‌خواهید، حالت بدهید.
  • اگر سرم موی شما به صورت اسپری است، نیازی نیست آن را ابتدا کف دست خود اسپری کنید. می‌توانید سرم را مستقیماً روی ساقه‌های مو اسپری نموده و سپس به آرامی پخش کنید.

مزایا و سرم حالت دهنده مو

۱. از مو محفاظت می‌کند

سیلیکون موجود در سرم مو یک پوشش حفاظتی پلاستیک مانند را در اطراف ساقه مو ایجاد می‌کند. این پوشش از صدمه عوامل آسیب‌زای محیطی (نور خورشید، آلاینده‌ها، رطوبت و غیره)، فرآیندهای شیمیایی و ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو جلوگیری می‌کند.

۲. آسیب ساقه مو را برطرف می‌کند

آمینو اسیدهای موجود در سرم مو، آسیب ناشی از روش‌های شیمیایی (مانند فر دائم، رنگ کردن و غیره) را ترمیم می‌کند. همچنین، در حین استفاده از ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو، از آسیب بیشتر به مو جلوگیری می‌کند.

۳.  درخشش زیبایی به موها می‌دهد

سرم مو نوری را که بر موها می‌تابد، منعکس می‌کند، در نتیجه، بلافاصله بعد از مصرف آن، حتی موی کدر و بی‌حالت، درخشنده و زیبا می‌شود.

۴. گره‌های مو را از بین می‌برد

سرم مو با نرم کردن فیبر و بافت مو، از وز شدن و گره‌خوردگی موها جلوگیری می‌کند.

۵. ریزش مو را کاهش می‌دهد

سرم موی تقویت کننده، فیبر موهایتان را تقویت می کند. بنابراین، شکستگی و ریزش موی شما را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

۶. چسبندگی را از بین می‌برد

سرم مو محصولی سبک و بدون چسبندگی است. حتی سرم طبیعی خانگی موهای شما را تغذیه و همانند روغن مو از آن‌ها مراقبت می‌کند.

هنگام استفاده از سرم مو چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

سرم حالت دهنده مو باید به موهای مرطوب زده شود. دقت داشته باشید که مقدار کمی سرم به موهایتان بزنید و سپس آن‌ها را حالت دهید. هرگز سرم را به ریشه مو نزنید.زیرا این کار باعث سنگین شدن رشته‌های مو.تخت شدن آن‌ها و چسبیدن‌شان به کف سر می‌شود.

گره خوردن موها نشان‌دهنده خشکی و زبری مو است. در صورتی که موهایتان گره می‌خورند، احتمالاً در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آلودگی آن زیاد است یا شاید هم مدت زمان زیادی را در معرض آفتاب هستید.

برای از بین بردن خشکی مو بهتر است از سرم مو استفاده کنید. هنگام انتخاب سرم به نوع و ویژگی‌های خاص موهایتان دقت کنید.

 

سخن پایانی

چگونه از محصولات حالت دهنده مو استفاده کنید

اگر موهایتان نازک یا چرب هستند.برای جلوگیری از چربی بیش از حد موها و پوست سر. محصولات حاوی سیلیکون را فقط برای ساقه موهایتان استفاده کنید.

برای تأثیرگذاری بیشتر.بعد از شست‌وشوی موها (زمانی که هنوز کمی نم‌دار هستند) از حالت‌دهنده‌ها استفاده کنید تا بهتر جذب شوند و اثر بگذارند.
هنگام استفاده از حالت دهنده بهتر است با مقدار خیلی کم شروع کنید . اگر لازم شد، مقدار بیشتری استفاده کنید.

برای جلوگیری از خراب شدن مدل مو به دلیل استفاده زیاد از حالت‌دهنده، ابتدا از پشت سر که حجم موی بیشتری دارد شروع کنید و سپس به قسمت جلوی مو بروید.

برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در مو، در ابتدا به برس مقداری اسپری مو بزنید و سپس موها را شانه کنید.

استفاده از حالت دهنده موی بدون نیاز به آب کشی ، روشی عالی برای مراقبت از موهای فر و حالت‌پذیر کردن حلقه‌های مو است. یادتان باشد از این حالت دهنده ها روی موهای مرطوب استفاده کنید و بعد موهایتان را ببندید.

نکات بیشتری که باید رعایت کنید.

برای حفظ مدل مو از واکس و ژل مو استفاده کنید. این محصولات برای مدل دادن مو به حالت فر آفریقایی ریز یا فر درشت و موج‌دار بسیار عالی هستند.

همیشه محصولات حالت دهنده را با مدل مویتان مطابقت دهید. اگر موهایی صاف دارید. از کرم‌های صاف‌کننده مو استفاده کنید و اگر موهایتان موج‌دار. حالت‌دار یا فر هستند.سراغ محصولات ضد وز مثل سرم ضد وز بروید که در عین حال حالت فر مو را حفظ می‌کنند.

برای ثابت ماندن مدل موی شینیون در بالای سر، به مدت ۱۰ ثانیه از اسپری مو استفاده کرده و این کار را ۳ بار تکرار کنید.

برای بهتر حالت گرفتن موهای خیلی فر . بهتر است ابتدا موهایتان را بشویید. سپس به کمک حوله آب اضافی آن‌ها را بگیرید . در حالی که موها هنوز مرطوب هستند. از حالت‌دهنده استفاده کنید تا محصول حالت دهنده به‌خوبی روی موهایتان بنشیند.

هرگز بعد از ژل زدن موهایتان را سشوار نکشید. این کار باعث می‌شود پوسته‌هایی روی سر باقی بمانند.

شما از کدام نوع حالت دهنده مو استفاده می‌کنید؟.مزیت محصولی که استفاده می‌کنید چیست؟ نظراتتان را برایمان بنویسید.

 

www.jolfaturk.com

دیدگاه‌ها 0

*
*