نحوه انتخاب دمای آب مناسب برای لباسشویی؟

چطور دمای آب درست برای شستن لباس را انتخاب می کنید؟.اکثر مردم به شمارنده ها و یا تنظیمات روی لباسشویی اهمیت نمی دهند . به آن ها دقت نمی کنند.ما لباسشویی را یک بار تنظیم می کنیم . بسته به اندازه بار ،نوع چرخه یا دمای آب را هرگز تغییر نمی دهیم.ا

ین یک اشتباه بزرگ است نه تنها هزینه های خود را صرف هزینه های ابزار می کند. بلکه می تواند لباس ها را به خوبی شستشو ندهد . حتی باعث خرابی و از بین رفتن لباس ها شود.

تفاوت های دمای آب در چرخه های شستشو چیست؟

دربیشتر لباسشویی ها ،آب گرم ۱۳۰ درجه فارنهایت(۵۴٫۴درجه سلسیوس)یا بالاتر است.بهتر است که دستوالعمل های شستشو و تنظیمات آب گرم لباسشویی خود را چک کنید.مشخص کنید.اگر لباسشویی شما دارای سیستم بخار است.دمای آب را برای هر بار به طور اتوماتیک افزایش می دهد.
تنظیم آب گرم در لباس شویی بین ۹۰ تا ۱۱۰ درجه فارنهایت(۳۲٫۲ تا ۴۳٫۳ درجه سانتی گراد)است.و تنظیم آب سرد بین ۶۰ تا ۸۰ درجه فارنهایت(۱۵تا۲۶٫۷ درجه سانتیگراد)است.در طول زمستان،درجه حرارت در فضای باز می تواند تا حد زیادی تحت تاثیر دمای آب سرد قرار گیرد.

اگر آب سرد داخل لباسشویی به زیر ۶۰ درجه فارنهایت(۱۵درجه سانتی گراد )برسد.موادشوینده پودری به سختی در آب حل می شوند. به دشواری می تواند کثیفی لباس را از بین ببرد . در نهایت سبب به جا ماندن لکه های سفید بر روی لباس می شود.

نحوه انتخاب دمای آب مناسب برای لباسشویی

همانطور که در تصویر بالا می بینید آب گرم و سرد هر کدام برای جوری از لباس ها و کثیفی ها مناسب است.
آب گرم:
برای حذف لکه ها
شویندگی بهتر با مواد شوینده
با مواد شوینده پودری بهتر حل می شود
ضدعفونی باکتری ها
آب سرد:
جلوگیری از رنگدهی لباس ها
مناسب برای کثیفی خاکی لباس ها و باقی مانده مواد شوینده برای لباس ها
بهترین کار آب سرد،پاکننده خوب خاک است
مناسب برای لباس هایی است ک نیاز به مراقبت زیاد ندارد.

نحوه انتخاب دمای آب مناسب برای لباسشویی؟

نحوه انتخاب دمای آب مناسب برای لباسشویی؟

چگونه بهترین دمای آب را برای لباسشویی انتخاب کنید؟
تقریبا همه لباس های که خریداری می کنید. دارای برچسب هایی هستند که بر روی آن ها دمای آب مورد نیاز برای شستشو و اطلاعات دیگری نیز وجود دارد که شما برای شستشو لباس هایتان کافی است به آن ها توجه کنید . بر اساس رنگ و دمای مورد نیاز، آن ها را جداسازی کنید . دمای آب مورد نیاز لباس ها را به لباسشویی بدهید.

تخفیفات ۱۰ تا ۸۰ درصدی

پس از بررسی برچسب لباس ها،وقت آن است که لباس های کثیف را بر اساس رنگ،وزن لباس و درجه حرارت شستشو آن ها را مرتب کنید.در صورت شستن لباس های مشابه از نظر رنگ و وزن و دمای آب شما نتایج بهتری در کنترل شستشو و جلوگیری از آسیب به لباس،حذف کردن خاک و جلوگیری از رنگدهی خواهید داشت.
اگر برچسب لباس ها از بین رفته و یا نامشخص بود.لباس های کثیف،مخصوصا لباس های رنگی با آب سرد شسته شود.با استفاده از تنظیم آب سرد باعث کمترین آسیب به پارچه  مانند رنگدهی . یا از بین رفتن رنگ می شود.اگر شما از نتیجه شستشو و از بین بردن لکه ها راضی نبودید.می توانید از آب گرم یا داغ استفاده کنید

.قطعا شما طی چند بار شستشو تجربه هایی از شستشوی لباس ها بدست می آورید . تقریبا می توانید حدس بزنید که کدام لباس ها را با آب گرم یا داغ شستشو دهید.
یک تنظیمات که برای همه چرخه های شستشو مناسب است . برای انواع پارچه ها کار می کند.استفاده از آب سرد است.دمای آب مورد استفاده تاثیر کوچکی بر تمیز کردن و پاک کردن لکه ها دارد.به همین دلیل آب سرد نیز به خوبی شستشوی مواد روی لباس و خاک و کثیفی لباس ها را انجام می دهد.

اگر شما تنظیمات شستشو را بر روی آب سرد قرار دادید و آن را برای هر بار شستشو استفاده کنید دیگر از پرداخت هزینه های اضافی جهت گرم کردن آب پرهیز می کنید و صرفه جویی می کنید.
نسل تولید کنندگان لباسشویی فکر می کردند که آب گرم تنها راه پاک کردن لباس ها است.اما پیشرفت در زمینه انواع پارچه ها طوری بوده است که که لباسشویی ها با مکانیسم بهتر برای حذف کثیفی ها کار می کنند و مواد پاک کننده که دارای آنزیم ها و سورفاکتانت ها است و کثیفی روی لباس ها را حذف می کند.

برای دیدن محصولات اینجا کلیک کنید

مواد شوینده تجاری قابل شستشو می تواند به طور ایمن در هر  دمای آب حل و استفاده شود.با این حال،نتایج ممکن است متفاوت باشد.برای بدست آوردن بهترین نتایج در هنگام استفاده از درجه حرارت پایین آب،مواد شوینده با کیفیت بالا را انتخاب کنید.مواد شوینده با کیفیت پایین و قیمت ارزان دارای آنزیم ها کمتر و کیفیت کمتر در شستشو اند.
البته ناگفته نماند که هنوز هم برای پاک کنندگی فوق العاده بعضی از لباس ها که دارای کثیفی بالا هستند و لکه های چربی و روغن دارند،آب گرم به خوبی می تواند در تمیز کردن آن ها کار خود را انجام دهد.

نحوه انتخاب دمای آب مناسب برای لباسشویی؟

نحوه انتخاب دمای آب مناسب برای لباسشویی؟

چه هنگام از آب داغ برای شستشو استفاده کنیم؟
مزایای استفاده از آب داغ می توان به تمیز کردن کثیفی های زیاد و لکه های چربی اشاره کرد،آب داغ لایه های آلوده با باکتری و قارچ ها را پاکسازی می کند و حشرات روی آن ها را نیز می کشد.
آب داغ برای لباس های جنس پنبه و سفید مانند لباس های زیر و لباس هایی که مستقیم با بدن تماس دارند،پارچه های کتانی تمیزکاری آشپزخانه و رختوخواب،لباس های بسیار خیس عرق و کثیف و لکه های چربی و ملحفه ها مناسب است.
مشکلات شستشو با آب گرم می توان،به از بین بردن رنگ ،کاهش کیفیت لباس اشاره کرد.

چه هنگام از آب گرم برای لباسشویی استفاده کنیم؟
مزایای استفاده از آب گرم از بین بردن لکه های پودری بر روی لباس ها،صرفه جویی در مصرف انرژی نسبت به آب گرم است.
مناسب برای پارچه های ساخته شده از جنس نایلون،پلی استر،اسپندکس و الیاف مصنوعی و لباس های خیس عرق و کثیف است.
مشکلات استفاده از آب گرم از بین بردن برخی از رنگ ها،پاکسازی نکردن از نظر بهداشتی و نمی تواند برخی از کثیفی ها و لکه های سنگین را حذف کند.

چه هنگام از آب سرد در لباسشویی استفاده کنیم؟

از مزایای استفاده از آب سرد می توان به بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی و مصرف آب،جلوگیری در از دست دادن رنگ لباس ها،دمای قابل قبول آب برای هر پارچه قابل شستشو می توان نام برد.
برای شستشوی لباس های تیره و روشن رنگ و پارچه های ظریف بسیار مناسب است.
اما مشکلاتی که در شستشوی لباس با آب سرد وجود دارد،برای لکه های سنگین و زیاد مناسب نیست و لباس ها را با کثیفی های زیاد به طور مطلوب پاکسازی نمی کند.برای شستشو با آب سرد از مایع های شوینده استفاده کنید زیرا مواد شوینده پودری در شستشو با آب سرد بروی لباس ها باقی می ماند.

سوالات متداول

چه الیافی مناسب دمای ۵۰ درجه هستند؟

 

این دما مناسب الیاف‌های ترکیبی مانند پلی‌استر/نخ، نایلون، نخ و ویسکوز است، اگرچه اغلب افراد معتقدند که با استفاده از شوینده‌های مدرن در لباسشویی می‌توان شستشوی این الیاف را در دمای ۴۰ درجه نیز انجام داد.

 

هزینه‌های شستشو در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد

 

عملکرد دمای ۶۰ درجه در از بین بردن لکه‌ها نسبت به دمای ۴۰ درجه بهتر است، مخصوصاً زمانی که لکه‌های روغنی روی الیاف ایجاد شده‌باشد. همچنین این دما برای رختخواب‌ها و حوله‌ها مناسب است. عیب استفاده از این دما هزینه آن است که نسبت به دمای ۴۰ درجه بیش از ۵۰ درصد هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

 

ممکن است به دلیل اینکه این دما موجب از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود از آن استفاده کنید. اما باید بدانید که این دما به تنهایی این کار را نمی‌کند. باید در حین استفاده از این دما از شوینده‌های با کیفیت استفاده کنید تا ویروس‌ها و باکتری‌های سمج را نابودکنید.

 

آیا شستشو در دمای ۹۰ درجه باکتری‌ها را از بین می‌برد؟

 

این دما بالاترین دمایی است که در اغلب ماشین‌های لباسشویی یافت می‌شود و مخصوص موارد محدودی است. در برچسب اغلب پوشاک و البسه‌ای که در لباسشویی شسته می‌شود توصیه می‌شود که از چنین دمای بالایی استفاده نشود. آیا شستشو در دمای ۹۰ درجه واقعاً همه باکتری‌ها را از بین می‌برد؟ گفته می‌شود برای جلوگیری از گسترش جرم‌ها باید لباس‌زیر،‌ حوله‌ها و پارچه‌های کتانی مخصوص نظافت منزل در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد شسته شوند. ولی در مورد از بین بردن باکتری‌ها در دمای ۹۰ درجه اظهارنظری نشده است. همچنین در این شستشو باید از مواد سفیدکننده مثل پودرهای شستشو دارای سفیدکننده در برنامه لباسشویی استفاده شود. این ترکیب رمز موفقیت در از بین بردن جرم‌هاست،‌ باید به‌خاطر داشت که دمای ۶۰ درجه به‌تنهایی قادر نیست که باکتری‌ها را از بین ببرد

 

چه دمایی مناسب شستشوی لباس‌های جین است؟

 

در دمای بالا لباس‌های جین حالت خود را از دست می‌دهند و رنگشان هم از بین می‌رود. برای جلوگیری از این اتفاق و داشتن جین‌هایی که همیشه آبی بمانند، این گونه الیاف را در دمای بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد نشویید. اگر ماشین لباسشویی شما برای البسه جین برنامه جداگانه‌ای دارد و شما به‌اندازه کافی وقت دارید تا لباس‌ها را از هم جداکنید، این روش بسیار مفید است زیرا از آب بیشتری برای پاک‌کردن ماده شوینده استفاده کرده و چرخش لباسشویی نیز با ملایمت بیشتری انجام می‌شود تا از چروک‌شدن لباس جلوگیری شود.

نحوه انتخاب دمای آب مناسب برای لباسشویی؟

نحوه انتخاب دمای آب مناسب برای لباسشویی؟

در راهنمای ما می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد شستشوی جین‌ها، لباس‌های بچه و لباس‌زیر بیابید.

 

پارچه‌های رختخواب را در چه دمایی باید شست؟

 

در این‌گونه موارد از برنامه البسه نخی با دمای ۶۰ درجه استفاده کنید. درمورد ملحفه‌ها، روبالشی‌ها و کاورهای رختخواب چنانچه از دمای ۶۰ درجه استفاده شده و همزمان از پودرهای شستشو یا مواد شوینده مناسب با آنزیم استفاده شود، نتایج مطلوبی بدست آمده و دیگر نیازی به استفاده از دماهای بالاتر در این موارد نیست.

 

دمای مناسب شستشوی لباس‌های کودک

 

برنامه‌هایی که دمای در آنها ۳۰ یا ۴۰ درجه است بهترین برنامه برای لباس‌های کودک است. این‌گونه لباس‌ها حساس بوده و چنانچه از دماهای بالاتر استفاده کنید موجب تغییر شکل آنها می‌شود. اگر برای لباس‌های کودک برنامه جدایی وجوددارد بهتر است از آن استفاده کنید در غیر این صورت می‌توانید با سایر لباس‌ها به شستشوی آن بپردازید. در برنامه شستشوی لباس‌های کودک زمان بیشتری برای آبکشی لباس‌ها اختصاص می‌یابد تا از این طریق اطمینان حاصل شود که هیچ‌گونه ماده شوینده‌ای روی لباس باقی نمی‌ماند.

 

دمای مناسب لباس‌های زیر و لباس های نوزاد

 

اگر با تعداد زیادی از لباس‌های زیر مواجهید که نیاز به شستشو دارند، ماشین لباسشویی را روی دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. اگر لباس‌ها خیلی کثیف‌اند یا لباس های نوزاد که باید کاملا زد عفونی شود بهتر است دما را تا حداکثر ممکن بالا ببرید که در اغلب موارد میزان آن ۹۰ درجه است.

نوشته شده توسط گروه مستر واش

Www.jolfaturk.com

دیدگاه‌ها 0

*
*