برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی

بعد از اینکه فهمییدم قرص ماشین ظرف شویی چیست و تفاوت آن با دیگر شوینده چیست.همچننین قبلا درباره اینکه قرص ماشین ظرفشویی فیری بهتر است یا فینش در وبلاگ مستر واش توضیح دادیم. نوبت به این میرسد که با انواع برنامه شستشو ماشین ظرفشویی آشنا بشیم. تا بتوانیم بهترین استفاده را از ماشین ظرفشویی بکنیم. بهترین نیتیجه دلخواه خود را از شستوی ظروف به دست آوریم.

گروه مستر واش در این مقاله  انواع برنامه شستشو ماشین ظرفشویی و نحوه عملکرد آن ها را در انواع ماشین ظرفشویی بوش، ال جی و سایر برندها به شماخواهیم گفت تا بتوانید از هر برنامه های ماشین ظرفشویی در جای درست از آن استفاده کنید.

برنامه Half Load  (نیم شور)

اگر از یک ماشین ظرفشویی مبله استفاده می کنید حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که در بیشتر مواقع ظروف شما به مقداری نیست که ظرفیت ماشین ظرفشویی پر شود به همین دلیل بیشتر خانم ها ترجیح می دهند که آن با دست بشورند،برنامه شستشو ماشین ظرفشویی نیم شور در حقیقت یک برنامه نیم شور محسوب می شود به این صورت که شما می توانید ظرف های خود را در سبد پایین قرار دهید و با فعال کردن برنامه نیم شور (Half Load) ماشین ظرفشویی فقط سبد پایین را بشوید و به این صورت در زمان و مصرف انرژی نیز صرفه جویی کند.

توصیه میشود زمان استفاده از برنامه نیم شور (Half Load) به جای مصرف قرص از ژل استفاده کنید. به دلیل اینکه نیمی از ماشین ظرفشویی پر است و یک قرص ماشین ظرفشویی برای یک ماشین کامل پر تولید شده است.

 

برنامه ECO

نام دیگر برنامه ECO، برنامه اقتصادی نام دارد. برنامه اقتصادی را از آن جهت اقتصادی می نامند که هزینه های مصرفی در آن در حداقل مصرف قرار خواهند گرفت. برنامه ECO هزینه های آب و برق را به هنگام شستشو بسیار کاهش داده است. ماشین ظرفشویی در حالت برنامه شستشو ماشین ظرفشویی ECO به مدت زمان بیشتری برای تمیز کردن ظروف نیازمند است. دمای آب به هنگام شستشو در حالت ECO در پایین ترین درجه خود قرار داشته و بنابراین شستشوی ظروف به طول می انجامد. کاهش پیدا کردن ۳۰ درصد از انرژی های آب و برقی برای صرفه اقتصادی، مقرون به صرفه بودن دستگاه را تداعی می کند. البته زمانی می توانید روی برنامه ECO حساب باز کنید که عجله ای برای شستشوی ظروف نداشته باشید. چراکه در حالت برنامه ECO دور موتور دستگاه بسیار پایین می باشد. دلیل طول کشیدن مدت زمان شستشو در حالت ECO؛ دمای کم و دور پایین موتور دستگاه است.

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه Delay start

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی Delay start به معنی شروع کردن شستشو با تأخیر می باشد. برنامه شروع با تأخیر در مواقعی مانند مسافرت، تعطیلات و حتی در زمان استراحت به درد بخور تلقی می شود. تأخیر داشتن همیشه بد نیست!. گاهی تأخیر داشتن می تواند به عنوان یک مزیت عمل کرده و مفید واقع شود. برنامه Delay start در زمان های اضطراری قادر به شستوی ظروف بوده و زمان شستشو را با توجه به زمان شما تنظیم می کند. تنظیم کردن زمان شستشو در مواقعی که شما در خارج از منزل حضور دارید، باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد. چراکه لزومی به انتظار کشیدن برای اتمام کار ماشین ظرفشویی نیست!. پس از انجام تنظیمات مورد نیاز برای شستشوی ظروف، ظروف را به ماشین ظرفشویی و ظرفشویی را به ظروف بسپارید. برنامه Delay start پس از اتمام مراحل شستشو و خشک کردن ظروف، به صورت اتوماتیک ماشین ظرفشویی را خاموش می کند. بدین صورت مصرف انرژی های آب و برق نیز به شکل بهینه انجام می گیرد.

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

برنامه AUTO

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی AUTO در اکثر ماشین ظرفشویی های خانواده بوش دیده می شود. هوشمند بودن لوازم آشپزخانه امروزه به یک مد تبدیل شده است. برنامه AUTO یکی از هزاران برنامه ای است که هوشمند بودن را برای ظرفشویی تداعی می کند. راهنمای برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی، برنامه اتوماتیک شستشو را از مهم ترین برنامه ها می شمارد. برنامه AUTO یا به عبارتی برنامه اتوماتیک دارای سنسور های مخصوص به خود است. برنامه اتوماتیک با بهره گرفتن از سنسور های تشخیص خود هیچ چربی ای روی ظروف بر جا نمی گذارد. ظروف خود را که تحویل ظرفشویی دادید، برنامه شستشو اتوماتیک را فعال سازید. پس از سپردن ظروف به برنامه AUTO، دستگاه به صورت کاملاً اتوماتیک شروع به گرم کردن آب می کند. به میزان کثیف و چرب بودن ظروف دمای آب تنظیم می گردد. البته یک نکته در مورد برنامه اتوماتیک شستشو وجود دارد. اینکه نباید برنامه اتوماتیک را برای شستشوی ظروف شیشه ای به کار برد.

یرنامه های شستشو ماشین ظرشوییانلاین مستر واش

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

برنامه Child Lock

به طور معمول کودکان بازیگوش و کجنکاو هستند. اما کنجکاو بودن کودکان در اکثر مواقع خرابی به بار می آورد. برنامه شستشو ماشین ظرفشویی Child Lock یا همان قفل کودک برای جلوگیری از خرابی به بار آوردن کودکان ابداع شده است. این برنامه مانع از دست کاری تنظیمات ماشین ظرفشویی توسط کودکان می گردد. با فعال کردن برنامه Child Lock عملکرد سایر دکمه ها متوقف خواهد شد. تقریباً تمام ماشین ظرفشویی های امروزی از نعمت برنامه قفل کودک بهره مند هستند. فرقی ندارد که ماشین ظرفشویی خود را از چه برند و مارکی می خرید. امروزه مدل و برند های مختلف ماشین ظرفشویی از تکنولوژی برنامه Child Lock برخوردار می باشند. این برنامه خرید ماشین ظرفشویی را بسیار مقرن به صرفه می کند. چراکه عدم وجود برنامه قفل کودک باعث خرابی دستگاه توسط کودکان می شود. این خرابی هزینه های پی در پی را به دنبال خواهد داشت.

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

برنامه Regular/Normal

اگر به صورت مکرر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید،برنامه شستشو ماشین ظرفشویی  Regular/Normal بهترین گزینه شستشو است. ترجمه این برنامه به شستشوی منظم و پیوسته بر می گردد. از این برنامه برای شستشوی هر نوع ظرفی با هر درجه کثیفی می توان بهره گرفت. فرقی ندارد قاشق و چنگال داخل دستگاه بیندازید یا ظروف بزرگ و بشقاب های مختلف!. برنامه Regular/Normal به صورت منظم و با ترتیبی که برنامه ریزی شده است، ظروفی تمیز را در اختیارتان قرار خواهد داد. دمای تنظیم شده برای این برنامه مابین ۶۰ تا ۶۵ درجه سانتی گراد محاسبه شده است. این دما برای ظروفی که در طول روز از آنها استفاده می کنید، بسیار مناسب است. بسته به نوع ماشین ظرفشویی ای که خریداری می کنید، دما و مدت زمان شستشو متفاوت است. کل زمانی که برنامه Regular/Normal برای شستشوی ظروف اختصاص می دهد چیزی مابین ۱ الی ۲ ساعت است. البته درجه کثیفی ظروف نیز در زمان شستشو می تواند دخیل باشد

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

برنامه Intensive/Heavy

آیا به هنگام شستشو نگران ظروف بزرگ هستید؟. کمپانی های نامدار با در نظر گرفتن برنامه هایی مانند Intensive/Heavy مشکل تمیز کردن ظروف بزرگ را حل کرده اند. ظروف بزرگ شامل؛ قابلمه، ماهی تابه و سایر لوازم پخت و پز که قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را داشته، می باشد. دما به هنگام تنظیمات قرار گرفته روی این برنامه به ۷۰ درجه سانتی گراد می رسد. البته ۷۰ درجه سانتی گراد گفته شده برای ظروف بزرگی است که در قسمت پایینی دستگاه قرار خواهند گرفت. ظروف بزرگ به طور معمول در سبد پایین ماشین ظرفشویی جا سازی می شوند. برنامه شستشو ماشین ظرفشویی Intensive/Heavy به معنای شستشوی متمرکز و سنگین ترجمه خواهد شد. از آن جهت این برنامه را متمرکز می نامند که تنها برای ظروف بزرگ قسمت انتهایی دستگاه به کار می رود. بقیه ظروف که شامل بشقاب، قاشق، چنگال و.. می شود، به صورت جداگانه شستشو داده خواهند شد. دما و فشار برای ظروف بالایی متفاوت تر با ظروف پایینی است. نکته: برنامه Intensive/Heavy تنها برای ظروف بزرگ به کار برده خواهد شد.

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

قرص ماشین ظرفشویی Finish

برنامه Vario Speed ​​Plus

گاهی به هنگام شستشوی ظروف می توانید چندین برنامه را با هم ادغام کنید. ادغام کردن برنامه های شستشو در ماشین ظرفشویی باعث افزایش سرعت، کاهش زمان، کیفیت پاکیزگی بیشتر و مصرف بهینه تر انرژی می شود. برنامه شستشو ماشین ظرفشویی Vario Speed ​​Plus از دسته برنامه هایی است که قابلیت ادغام شدن با اکثر برنامه های شستشو را دارا می باشد. اما شاید برایتان سوال باشد که این برنامه چند درصد کاهش زمان شستشو را به همراه خواهد داشت؟. مدت زمانی که برنامه Vario Speed ​​Plus باعث صرفه جویی آن می گردد مابین ۲۰% تا ۶۰% است. مدت زمان کاهشی توسط این برنامه به حالتی بستگی دارد که برنامه Vario Speed ​​Plus با آن ادغام می گردد. مشخصه استفاده از این برنامه به اهمیت زمان و مصرف انرژی برگشت داده می شود. این برنامه را جزء برنامه های شستشوی سریع قلمداد می کنند. زمانی که این برنامه را به کار ببرید، مصرف انرژی نیز تا سقف ۲۰% با کاهش مواجه خواهد بود.

شامپویرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

فروش به قیمت عمده همه محصولات

برنامه Quick Wash

راهنمای برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی از عملکرد های مفید خبر می دهد. برنامه Quick Wash را با عنوان برنامه شستشو ماشین ظرفشویی One hour/ Express/Speed60 نیز می شناسند. این برنامه در دسته برنامه های شستشوی سریع قرار می گیرد. اکثر برنامه های شستشو برای افزایش کارایی دستگاه و کاهش هزینه های مصرفی به اضافه هزینه زمان، برنامه ریزی می شوند. برنامه Quick Wash تنها ۳۰ دقیقه فرصت برای تمیز کردن ظروف می خواهد. این برنامه سریع ترین زمان شستشوی ظروف را رقم می زند. هر برنامه شستشو با خود مزایا و معایبی به دنبال دارد. برنامه Quick Wash دمای آب را کاهش داده تا صرفه جویی را لحاظ کند. ۵۰ درجه تب کردن آب برای این برنامه شستشو کفایت می کند. این برنامه شستشو مخصوص عده محدودی از ظروف کثیف نیست. بلکه همه ظروف را می توان با آن شستشو داد. این برنامه بیشتر برای مواقع اضظراری که زمان حرف اول را می زند، به کار گرفته خواهد شد.

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

برنامه Perfect Dry

اگر در حالت عادی به شستشوی ظروف بپردازید، باید ظرف ها را با دستمال خشک می کردید. اما امروزه با پشیرفت فناوری و علم در ساخت لوازم آشپزخانه، شستشو و نظافت بسیار راحت تر صورت می گیرد. شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی امروزه رواج پیدا کرده است. برنامه های بسیاری برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی گنجانده می شوند. اما مهم ترین برنامه مربوط به انتهای کار شستشو یعنی خشک کردن است. برنامه شستشو ماشین ظرفشویی Perfect Dry کار خشک کردن ظروف را پس از انجام مراحل شستشو و چربی زدایی به عهده می گیرد. این برنامه با سنگی به نام Zeolite همکاری کرده تا عمل خشک کردن راحت تر صورت گیرد. اما کار سنگ Zeolite  چیست؟. سنگ Zeolite تمام رطوبت محیط را به سمت خود کشانده و گرما را تحویل محیط داخل دستگاه می دهد. برنامه Perfect Dry یا خشک کن از شدت جریان هوای سه بعدی برای گردش هوای گرم داخل ماشین ظرفشویی استفاده می کند. البته یک نکته در مورد برنامه Perfect Dry وجود دارد. اینکه به هنگام استفاده از این برنامه نباید ظروف ظریفی از جنس شیشه و کریستال داخل ماشین ظرفشویی وجودداشته باشد.

یرنامه های شستشو ماشین ظرشویی

کارشناسان مستر واش پاسخگوی همیشگی شما هستتند.

امیدواریم شما ازمقاله  برنامه شستشو ماشین ظرفشویی  راضی باشید.شما می توانید انواع قرص ماشین ظرف شویی فیری و فینیش و همچنین سایر شوینده های ظروف را به صورت آنلاین از فروشگاه مسترواش خریداری کرده و درب منزل خود تحویل بگیرید.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره می توانیداز طریق اینستاگرام مسترواش با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.قطعا کارشناسان ما مناسب ترین گزینه را با توجه به نیاز و بودجه شما در اختیارتان قرار خواهند داد.

www.jolfaturk.com

نوشته شده توسط گروه مستر واش

 

دیدگاه‌ها 0

*
*