چگونه دندان های سالم تری داشته باشیم؟

دستیابی به دندان های سالم یک عمر مراقبت لازم دارد. حتی اگر به شما گفته شده که دندان های خوبی دارید. بسیار مهم است .که هر روز اقدامات لازم را برای مراقبت از آنها و جلوگیری از ایجاد بیماری های دندانی انجام دهید. این اقدامات شامل تهیه محصولات مناسب برای مراقبت از دهان و همچنین توجه به عادت های است که یه طور روزانه دارید . مانند مسواک زدن، کشیدن نخ دندان و نوع تغذیه.

در این مقاله قصد داریم با ذکر نکات ساده روش های داشتن دندان های سالم را یادآوری کنیم:

مسواک را قبل از خواب فراموش نکنید

به کلی توصیه می شود که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. تا دندان های سالم تری داشته باشید. هنوز هم ، بسیاری از ما همچنان از مسواک زدن دندان هایمان در شب غافل هستیم. اما مسواک زدن قبل از خواب بسیاری از میکروب ها و پلاک هایی که در طول روز بر روی سطح دندان تجمع کرده اند را نابود می کند.

مسواک قبل خواب

مسواک قبل خواب

به شیوه ای صحیح مسواک بزنید.

زدن مسواک به شکل ناصحیح تقریبا به همان اندازه بد است. که اصلا مسواک نزنید. در واقع بد مسواک زدن به لثه و دندان شما آسیب وارد می کند. بنابراین به آرامی مسواک زده و سعی کنید حداقل دو دقیقه مسواک در دهان شما چرخید تا  دندان های سالم تری داشته باشید و پلاک های میکروبی حذف شوند.

مسواکتان را عوض کنید

مسواک معمولی و یا سر مسواک برقی خود را هر دو سه ماه یک بار برای سلامت دندان هایتان تعویض کنید.در غیر این صورت فقط انتقال باکتری به دهن خود را انجام میدهید.بر طبق گفته ی هارولد کاتز دندانپزشک بلورلی دی دی اس بهترین راه مسواک زدن قرار دادن مسواک شما در زاویه ۴۵ درجه در برابر لثه هاست و به آرامی آن را در یک حرکت دایره ای تکان دهید نه حرکت عقب جلو.
راههای سالم نگه داشتن دندان

تعویض به موقعه مسواک

برای آنکه در مورد انتخاب مسواک خوب بیشتر بدانید و با نحوه دقیق مسواک زدن آشنا شوید مقاله زیر را از دست ندهید:

انتخاب مسواک خوب ضامن سلامت دهان و دندان

تقریبا تمامی بیماری لثه از جمله التهاب لثه و خونریزی آن می تواند با استفاده مناسب از مسواک و نخ دندان در مراحل اولیه  بهبود یابد . همچنین مسواک مناسب و نخ دندان از بروز پوسیدگی و گسترش آن جلوگیری می کند . سبب می شود  دندان های سالم تری داشته باشید.

هنگام مسواک زدن زبان را نیز بشوید و مسواک بزنید.

پلاک های میکروبی به عنوان اولین عامل ایجاد بیماری های پریودنتال در سطح زبان نیز تشکیل شده . یکی از علل ایجاد بوی نامساعد در دهان می باشند بنابراین هنگام مسواک زدن شستن زبان نباید نادیده گرفته شود. این عمل سبب حذف بوی بد هان می شود و هم می توانید  دندان های سالم تری داشته باشید.

رژیم “دندان سفید بگیرید”

اگر شما از چای سیاه زیاد استفاده میکنید . یا سیگار میکشید انتظار میرود که دندان هایتان به اندازه ی کافی سفید نباشند دیگر مجرمانی که باعث تیرگی دندان هایتان میشوند نوشیدنی های تیره و قرمز هستند.اگر قبل از قرار دادن برخی از خوراکی ها در دهانتان رنگشان تیره است ممکن است دندان هایتان را لکه دار کند. بلافاصله پس از مصرف چیزهایی که دندان را لکه دار میکند مسواک بزنید و از یک سفید کننده ی مناسب استفاده کنید و یا به دندان پزشک مراجعه کنید.
tooth
رژیم غذایی سفید نگه داشتن دندان

استفاده از خمیر دندان مناسب برای داشتن دندان های سالم

.خمیر دندان دارای انواع مختلفی است که با توجه به نوع کارکرد باید بهترین آنها که دارای درصد فلوراید مناسبی است انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از دهانشویه مناسب

ااورال بی

 

در حالی که فلوراید توسط کسانی که نگران چگونگی تأثیر آن بر سایر مناطق بدن هستند . مورد بررسی قرار گرفته است . این ماده همچنان در خصوص حفظ سلامت دهان مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این امر این است که فلوراید دفاعی پیشرو در برابر پوسیدگی دندان است. توسط مبارزه با میکروب هایی که می تواند منجر به پوسیدگی شود . و همچنین به عنوان ایجاد کننده سدی محافظ برای دندان های کاربردی وسیع دارد. که به طور عمو در خمیر دندان و دهانشویه ها مورد استفاده قرار گرفته است و سبب می شود تا دندان های سالم تری داشته باشیدالبته اگر دهانشویه حاوی فلوراید نیز در اختیار ندارید قره قره کردت آب نمک در پاکسازی و ضد عفونی کردت دهان موثر است و یک راهکار خانگی جهت ارتقا بهداشت دهان و دندان می باشد.

از خوردن غذاهای اسیدی پرهیز کنیدتا دندان های سالم تری داشته باشید

نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه ها ، پرتقال ها و آب میوه ها را محدود کنید. اسیدهای غذایی مواد دندان را نرم کرده و مواد معدنی را در مینای دندان حل می کنند و باعث سوراخ (حفره یا پوسیدگی) می شوند. در موارد شدید ممکن است دندان ها به سمت لثه خورده شوند.

از دندان هایتان فقط برای غذا خوردن استفاده کنیدتا دندان های سالم تری داشته باشید

از استفاده از دندان خود برای هر چیز دیگری غیر از جویدن غذا خودداری کنید. اگر از آنها برای شکست آجیل استفاده می کنید ، درپوش های بطری را جدا کرده و یا بسته های باز را پاره می کنید  دندان هایتان را از دست خواهید داد.

سرکه ی سیب غرغره کنید

این کار را صبح انجام دهید و بعد دندان هارا به طور معمول بشویید این کار کمک میکند تا دندان هایتان سالم و سفید بماند و از زرد شدن جلوگیری شود و باکتری های دهان و لثه کشته شوند
Vinegar
غرغره کردن سرکه سیب

پنهان کردن با رنگ

از رژ های مرجانی یا قرمز استفاده کنید این رنگ ها دندان های شمارا سفید تر نشان میدهند در حالی که رنگ های روشن تر رژ لب باعث زرد دیده شدن دندان ها میشوند.
lip stick
استفاده رژ لب مناسب

تازه بمانید

برای چک کردن اینکه نفس شما تازه است یا نه روی دست خود تنفس کنید و درحالی که هنوز مرطوب است آن را ببویید اگر بویی حس کردید وقت آن است که از خوشبو کننده دهان بدون قند استفاده کنید.اگر دهان شویه میخرید حواستان باشد که بدون الکل باشد دهانشویه با الکل زیاد باعث میشود آب دهان شما خشک شود و دهانتان به باکتری حساس تر شود.
Bad Breath
بوی دهنان را با دهان شوی از بین ببرید

چکاب دندان ها ضروری است

برای معاینات منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنیدتا دندان های سالم تری داشته باشید. در صورت بروز مشکل دندان مانند دندان درد یا لثه خونریزی ، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. به طور متوسط اگر بیماری زمینه ای که سبب بیماری پیرودنتال نمی شود یا پوسیدگی دندان را تشدید می کند مانند دیابت ندارید هر ۶ ماه یکبار دندان تان را چکاب کنید، در غیر این صورت مراجعه ۳ ماه به دندان پزشک الزامی است.

نوشته شده توسط گروه مستر واش

www.jolfaturk.com

دیدگاه‌ها 0

*
*