نکات مهم در حفظ سلامت موهای مردان

مراقبت از موهای آقایان

داشتن موهای سالم و زیبا برای مردان و زنان امکان پذیر است به شرطی که تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهید. هیچ تفاوتی بین مو های زن و مرد وجود ندارد. بلکه تفاوت در نحوه مدیریت موها می باشد. در این مطلب می خواهیم نحوه مراقبت و حفظ سلامت موهای مردان را به شما بگوییم. این مقاله شامل تکنیک های مختلف مراقبت از مو برای جلوگیری از خشکی پوست سر، ریزش مو و سایر نگرانی های رایج مو است. برای ایجاد یک روال مراقبت از موی سالم باید این نکات را رعایت کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

راه های مراقبت و حفظ سلامت موهای مردان

نوع پوست سر خود را تشخیص دهید

مراقبت از موهای شما ارتباط زیادی با مراقبت از پوست سر شما دارد. فولیکول های مو می توانند از ضخامت و شکل های مختلفی برخوردار باشند و موهایی صاف، موج دار، گره خورده یا موج دار ایجاد کنند.

تشخیص نوع پوست سر

پوست سر شما به طور طبیعی روغنی به نام سبوم ترشح می کند که همان چیزی است که باعث می شود پوست سر و موهای شما مرطوب و سالم باشد، بنابراین مهم است که بدانید نوع پوست سر افراد، با یکدیگر متفاوت است.

پوست سر خود را تمیز نگه دارید

پوست سر زمانی سالم است که تمیز باشد. دکتر متیو لوپریستی، جراح ارشد شرکت پیوند موی لئونارد می گوید، “اگر پوست سر به طور منظم تمیز نشود، تعادل میکروبیوم بهم می خورد. این باعث افزایش باکتری و التهاب می شود که بر فولیکول ها تأثیر منفی می گذارد”.

مطمئن شوید که موهایتان را بیش از حد نمی شویید، زیرا این کار باعث از بین رفتن چربی های طبیعی مو می شود. اینکه هر چند وقت یک بار در هفته موهایتان را بشویید، به نوع موهای شما بستگی دارد.

با آب ولرم دوش بگیرید

با وجود اینکه استفاده از دوش آب گرم احساس خوبی منتقل می کند، همه چربی های طبیعی را از موهای شما خارج کرده و باعث خشک شدن مو ها می شود.

همچنین اگر آب دوش خیلی سرد باشد نیز، مویرگ های موجود در پوست سر شما باریک و منقبض می شوند، به این معنی که جریان خون در منطقه کاهش می یابد و موهای شما مواد مغذی مورد نیاز مو را دریافت نمی کند. بنابراین بهترین راه حل، دوش گرفتن با آب ولرم است.

شانه مناسب انتخاب کنید

شانه‌های مردانه با دندانه‌های ریز، اصلا مناسب شانه کردن موها نیستند. هرچه دانه‌های شانه یا برس، درشت‌تر باشند، هنگام شانه زدن فشار کمتری به ریشه موها وارد می‌شود. از آنجا که موی آقایان استعداد بیشتری برای ریزش دارد، نباید ریزش آنها را با استفاده از شانه‌های ریز، تحریک و بیشتر کرد.

استفاده از کلاه مناسب

معمولا موهای آقایان بیشتر از خانم‌ها در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارد. نور آفتاب می‌تواند به مرور زمان باعث تغییر رنگ و خشک شدن موها شود. به همین دلیل اگر آقایان مجبورند ساعت‌های زیادی از روز را زیر نور آفتاب بگذرانند، حتما باید از کلاه‌های راحت، سبک و لبه‌دار استفاده کنند.

از محصولات مناسب استفاده کنید

این شامل محصولاتی است که برای موهای خود استفاده می کنید. از شامپوهایی که استفاده می کنید گرفته تا سرم و ماسک های حالت دهنده. تشخیص نوع موهایتان (چرب، خشک، فر، نازک) به شما در انتخاب محصول مناسب موهایتان کمک می کند.

بیشتر شامپوهای ارزان قیمت حاوی ترکیباتی به نام سدیم لوریل سولفات هستند. سولفات چربی های طبیعی را از موهای شما خارج می کند و در نهایت باعث خشک و شکننده شدن موهای شما می شود. بنابراین به دنبال شامپوهای فاقد سولفات باشید.

برای خرید شامپوهای مناسب آقایان از فروشگاه اینترنتی مسترواش دیدن کنید.

زیاد شامپو نزنید

افرادی که موهای خشک دارند، نیازی نیست که موهایشان را زیاد بشویند، زیرا باعث از بین رفتن چربی های طبیعی پوست سر می شود. بهتر است هفته ای یک یا دو بار موها را بشویند.
کسانی که موهای معمولی دارند می توانند یک روز در میان موهایشان را بشویند و کسانی که موهای چرب دارند، هر روز می توانند موهایشان را بشویند.

برای حفظ سلامت موهایتان زیاد شامپو نزنید

برای حفظ سلامت موهایتان زیاد شامپو نزنید

حتی شامپوهای فاقد سولفات نیز، اگر به دفعات زیاد استفاده شوند، چربی های طبیعی را از موهایتان خارج می کنند. بنابراین اعتدال را در شامپو زدن رعایت کنید.

از نرم کننده استفاده کنید

نرم کننده به گونه ای طراحی شده است که موهای شما را مرطوب و محافظت می کند و همچنین کوتیکول های آن را آرام می کند. آقایانی که موهای فر دارند، استفاده از نرم کننده باعث می شود، کوتیکول های موهای آن ها صاف شده و بهترین حالت برای موها به وجود آید.

از سشوار کشیدن خودداری کنید

استفاده مداوم از سشوار باعث وز شدن، موخوره و در نهایت خشک شدن پوست سر می شود. بنابراین بهترین روش خشک شدن موها این است که به طور طبیعی یا با استفاده از یک حوله میکروفیبر خشک شوند. اگر مجبور به استفاده از سشوار هستید، بعد از اینکه موهایتان را با حوله خشک کردید، سشوار را روی درجه حرارت پایین تنظیم کرده و با فاصله دور از موهایتان قرار دهید.

موهای بلند در آقایان

اگر می خواهید موهایتان را بلند نگه دارید، باید برای جلوگیری از موخوره و رشد بهتر موهایتان، هر ۱۲ هفته یک بار موهایتان را اصلاح کنید. برای حالت دادن به موهای بلند از موادی که موها را چسبناک می کنند و سفت نگه می دارند، خودداری کنید.

حفظ سلامت و مراقبت از موهای فر مردان

مراقبت و مدیریت موهای فرفری کار ساده ای نیست. معمولا با خشکی مو، شکستگی و حجم زیاد موها مقابله می کنید. مدیکو می گوید، انتخاب محصولاتی که بافت موهای شما را تقویت کند، اولین قدم برای جلوگیری از این امر است. هدف این است که به موهای خود رسیدگی کنید.

حفظ سلامت و مراقبت از موهای فر مردان

مراقبت از موهای فر مردان

موهای فر معمولا دارای خشکی هستند، زیرا حالت فرفری موها، رسیدن چربی به انتهای موها را دشوار می کند. سعی کنید از ماسک مو های مرطوب کننده و آبرسان برای موهای خود استفاده کنید.

مراقبت از خشکی پوست سر را یاد بگیرید

بعضی از موارد می تواند باعث خشکی پوست سر شود. مانند عدم نوشیدن آب کافی و در موارد جدی تر، اگزما. یکی از کارهایی که می توانید برای درمان و جلوگیری از خشکی پوست سر انجام دهید، استفاده از محصولات مناسب است.

به عنوان مثال شامپویی را انتخاب کنید که حاوی روغن درخت چای باشد، زیرا دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد قارچ و آنتی بیوتیک است.

مراقبت از موهای چرب

برای مراقبت از موهای چرب و حفظ سلامت موهای چرب مردان، باید در هنگام شستشو با ملایمت با آن ها رفتار کنید. بهترین راه حل برای شستن موهای چرب استفاده از شامپوهای ملایم است. معمولا برای بیشتر افراد مراقبت از موهای چرب کمی دشوار به نظر می رسد. زیرا برای تمیز نگه داشتن موهای چرب، مجبور هستید هر روز آن ها را بشویید.

نکته ای که برای موهای چرب باید رعایت کنید این است که نباید شامپو زیاد روی موها بماند و برای شستشو موها از آب ولرم استفاده کنید. همچنین نباید برای موهای چرب از نرم کننده ها استفاده کنید. در صورت لزوم قسمت انتهایی موها را نرم کننده بزنید.

ریزش مو آقایان

طاسی الگوی مردانه که به عنوان آلوپسی آندروژنتیک شناخته می شود، چیزی است که بیش از نیمی از مردان بالای ۵۰ سال را تحت تأثیر قرار می دهد. این می تواند تاثیر زیادی در عزت نفس یک مرد داشته باشد. به همین دلیل گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که یکی از روش ها کاشت مو است . اما روش های درمانی دیگری نیز برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد.

جلوگیری از ریزش مو در مردان

جلوگیری از ریزش مو در مردان

نکات جلوگیری از ریزش مو در مردان:

  • هنگام شستن، خشک کردن موها و شانه زدن حتما به آرامی با موها رفتار کنید.
  • در هنگام شامپو زدن، کف سر خود را با شامپو ماساژ دهید. زیرا ماساژ دادن سر، باعث افزایش گردش خون و جلوگیری از ضعیف شدن ریشه مو ها می شود.
  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل به کاهش ریزش مو و تقویت موها کمک می کند
  • همچنین استفاده از سشوار به طور مداوم باعث خشک و کدر شدن موها می شود.

سخن آخر

مراقبت از موها یک عادت سالم و عادی است. هنگامی که نوع موهای خود را شناختید و اصول آن را درک کردید، می توانید روال متفاوتی را برای مراقبت و حفظ سلامت موهای خود تنظیم کنید.

امیدوارم مطلب راه های مراقبت و حفظ سلامت موهای مردان برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.😊

نوشته شده توسط گروه مستر واش

www.jolfaturk.com

دیدگاه‌ها 0

*
*