نحوه و مزایای استفاده از نمک و مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی چیست؟

اگر تجربه استفاده از ماشین ظرفشویی را داشته باشید، حتما می دانید که این دستگاه برای عملکرد درست خود و بازدهی بهتر به نمک ماشین ظرفشویی و همچنین مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی نیاز دارد. اما آیا با لزوم استفاده از این مواد آشنایی دارید؟ آیا می دانید که مزایای استفاده از نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی چیست؟آیا با نحوه استفاده از نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی آشنایی دارید؟

لزوم استفاده از نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی چیست؟

کیفیت و مقدار آبی که در ماشین ظرفشویی وجود دارد یکی از عوامل تاثیرگذار در نحوه عملکرد دستگاه است. چرا که اگر آب به اندازه کافی وارد دستگاه نشود، شستشوی ظروف به خوبی انجام نمی‎گیرد، حتی اگر از بهترین محصولات برای شستشوی ظروف استفاده شود.

از طرف دیگر، یکی از خاصیت های آب، خاصیت کششی بودن آن است. به عبارت دیگر، آب حالت کروی بودن خود را مدیون این ویژگی است. این خاصیت باعث می شود که مولکول های آب کنار یکدیگر باقی مانده و روی سطح جاری نشوند. هرچند که این ویژگی برای عکاسان فرصت های عکاسی زیبایی فراهم می کند، اما زمانی که نوبت به شستشوی ظروف میرسد، چندان خوشایند نخواهد بود، چرا که پخش نشدن آب روی سطح ظروف باعث ایجاد لکه می شود.

پس علاوه بر استفاده از مواد شوینده با کیفیت بالا جهت شستشوی ظروف ، باید از مواد مناسبی جهت از بین بردن این خاصیت آب استفاده کنید. در غیر این صورت شما هیچ وقت از عملکرد ماشین ظرفشویی خود راضی نخواهید بود چرا که بعد از هر بار شستشو، یک بار دیگر باید ظروفتان را به صورت دستی شسته و سریعا خشک نمایید تا جای لکه های آب روی آنها باقی نماند.

نمک ماشین ظرفشویی فینیش

نحوه استفاده نمک ماشین ظرفشویی و جلادهنده

 

آنچه در این مقاله می خوانیم :

  • نحوه استفاده از نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی
  • نحوه استفاده مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی
  • مزایای استفاده از نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی چیست؟
  • نحوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی
  • نتیجه گیری

نحوه استفاده از نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی

قبل از این که نحوه استفاده از  نمک و جلادهنده ظرفشویی را بگوییم، لازم به ذکر است که این دو ماده به صورت مستقل از هم عمل کرده و برای هر کدام از آن ها دو بخش مجزا در ماشین در نظر گرفته شده است. بنابراین با وجود اینکه هر دو با هدف از بین بردن خاصیت کشش سطحی آب کار می کنند، اما با یکدیگر تفاوت هایی دارند. پس این دو ماده را مستقل از هم در نظر بگیرید.

نحوه استفاده مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی

جایگاهی که برای مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی در نظر گرفته شده ، روی درب داخل ماشین ظرفشویی است. بنابراین شما از این طریق می توانید مایع مورد نیاز را وارد دستگاه کنید.

راهنمای خرید: زمانی که برای خرید نمک و مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی به بازار می روید، با گزینه های متنوعی رو به رو می شوید که انتخاب را برای شما دشوار می کند. بنابراین باید در خرید این دو ماده اطلاعات کافی داشته باشید تا به دستگاه و ظروفتان آسیبی وارد نکنید. مهمترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که میزان سختی آب در مناطق مختلف، متفاوت است. بنابراین باید محصولی را انتخاب نمایید که با شرایط آبمنطقه شما سازگاری داشته باشد.

پس ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که راهنمای محصولی که انتخاب کرده اید را مطالعه نموده و اطمینان حاصل کنید که متناسب با نیاز شما هست. مایع جلادهنده و نمک ظرفشویی فست دراپ، از جمله محصولاتی هستند که  با استفاده از دانش متخصصان، برای بهترین عملکرد در شرایط مختلف بهینه شده است. بنابراین اگر به دنبال یک انتخاب مطمئن می گردید، می توانید از محصولات این کمپانی استفاده نمایید.

نحوه استفاده نمک ماشین ظرفشویی و جلادهنده

نحوه استفاده نمک ماشین ظرفشویی و جلادهنده

توجه: هنگام خرید نمک ماشین ظرفشویی به خاطر داشته باشید که از برند های مختلف و متفرقه استفاده نکنید. چرا که به دلیل نا خالصی های متفاوتی که در این مواد وجود دارد، بعد از مدتی عملکرد دستگاه شما با مشکل رو به رو می شود. بنابراین از کیفیت یک برند اطمینان حاصل کرده و همیشه از همان خرید کنید. علاوه بر این به خاطر داشته باشید که نمک های دانه درشت و تصفیه شده عملکرد بهتری دارند، چرا که باعث می شوند اثر رسوبات و لکه های سفید روی ظروف به حداقل میزان ممکن برسد.

مزایای استفاده از نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی چیست؟

  • هر ماشین ظرفشویی دارای یک بخش به رزین است. این بخش یکی از مهمترین بخش هایی است که وظیفه از بین بردن خاصیب کششی سطح آب را به عهده دارد. اما به دلیل املاح موجود در آب، در طول شستشوی ظروف دچار رسوب می شود. به همین خاطر باید از نمک ظرفشویی استفاده کرد تا رسوبی که رزین را احاطه کرده اند به طور کامل از بین بروند.
  • مایع جلادهنده به نوعی دیگر موجب افزایش کیفیت شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی می شود. این مایع به صورت مستقیم روی خاصیت کششی سطح آب تاثیر می گذارد و اجازه نمی دهد که قطرات آب به شکل کروی شکل روی سطح ظروف باقی بمانند. از طرف دیگر سرعت خشک شدن ظروف را افزایش داده و نقش چشمگیری در کاهش مصرف انرژی دارد. خصوصا در ظروفی از جنس پلاستیک که به خودی خود دیر خشک می شوند، این مایع تاثیر چشمگیری دارد.
  • یکی دیگر از ویژگی های مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی همان طور که از اسمش مشخص است، براق کردن ظروفی است که با استفاده از این دستگاه شسته می شوند. بنابراین در صورتی که روی ظاهر ظروفتان حساسیت زیادی دارید، حتما استفاده از این ماده را در دستور کارتان قرار دهید. چرا که در غیر این صورت بعد از مدتی شاهد کدر شدن تمام ظروف خود خواهید بود.

نحوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی_جلادهنده

نحوه استفاده نمک ماشین ظرفشویی

جایگاهی که برای ریختن نمک ظرفشویی در نظر گرفته شده ، فضای داخلی دستگاه است. کف ماشین ظرفشویی، یک دریچه قرار دارد. شما از این طریق می توانید مقدار نمک مورد نیاز را در دستگاه ریخته و از آن استفاده نمایید. مقدار نمکی که شما باید در این دریچه بریزید چیزی حدود ۱ کیلوگرم است. بنابراین برای پر کردن کامل دریچه، می توانید از قاشق استفاده کنید تا فضای خالی برای ریختن تمام نمک مورد نیاز باز شود

نتیجه گیری

اگر می خواهید از عملکرد ماشین ظرفشویی خود راضی باشید، باید علاوه بر مواد شوینده ظروف، به فکر خرید نمک ماشین ظرفشویی و مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی باشید. چرا که این دو ماده به همراه دیگر باعث عملکرد درست دستگاه جهت از بین بردن خاصیت کششی سطحی آب و در نتیجه خوب شسته شدن ظروف می شوند. علاوه بر این، با استفاده از مایع جلادهنده سرعت خشک شدن ظروف شما افزایش پیدا کرده و در نتیجه میزان مصرف انرژی دستگاه کاهش پیدا می کند.

http://www.jolfaturk.com

 

دیدگاه‌ها 0

*
*