روتین های مراقبت از موهای چرب و درمان خانگی

موهای چرب

ترس و نگرانی اینکه صبح خواب بمانید . بعد بیدار شوید و موهایتان به حالتی باشد .که انگار آنها را در روغن خوابانده اید. مسلماً یکی از ترس هایی است . که می‌تواند به شدت آزار دهنده باشد. مسلما هیچ کس دوست ندارد وقتی موهایش چرب و به شدت به هم ریخته است با دیگران ملاقات داشته باشد. یک پوست سر به شدت چرب می تواندهم دارای خارش آزاردهنده‌ ای باشد. هم باعث شود که کف سرتان جوش و کهیر بزند . حتی در مواقعی کف سرتان تبدیل به یک زیستگاه طبیعی برای قارچ ها شود. که همه این موارد در کنار هم نیز می توانند باعث شوره سر شوند.در نتیجه با توجه به مسائلی که به آنها اشاره شد .

مسلماً شما می‌خواهید هرچه سریعتر از شر موهای چرب راحت شوید. البته روغنی که به طور طبیعی از موهای شما محافظت می کند . باعث رشد آنها می شود برای داشتن موهای پرپشت و یک کف سر سالم ضروری است .اما اگر این مقدار از حد عادی زیاد شود. فقط باعث آسیب رساندن به موهایتان می شود. در وحله اول باید بدانیم چرا موهای ما چرب میشود؟. باید ها و نباید های کسانی که موهای چربی دارند چیست؟.با سایت مستر واش  همراه باشید. تا با چند روش مناسب ، مراقبت از موهای چرب آموزش دهیم.

افزایش شست و شوی موهای سر

براساس یافته های مؤسسه ی پوست آمریکا، افرادی که دارای موهای بسیار چرب هستند، نیاز به شستن مو در آن ها بیشتر از یک بار در روز است. شامپو به حذف چربی های اضافه ی موها و بقایای زاید پوست سر کمک می کند. برای مراقبت از موهای چرب شستو شوی موهای خود را افزایش دهید.

مراقبت از موی چرب

مراقبت از موی چرب

کاهش شست و شوی موهای سر

ممکن است برخلاف روال معمول به نظر برسد. اما اگر موهای خود را یک بار در روز می شویید. در آخر روز هنوز چرب و روغنی است. تعداد شست و شوی موهای نقش به سزایی خواهد داشت. شست و شوی بیش از حد می تواند باعث از بین رفتن چربی طبیعی موها شود. که منجر به تولید بیشتر روغن جهت برطرف کردن خشکی می شود. اگر شما علاوه بر موی چرب دارای پوستی خشک یا پوست سر خشک و خارش دار هستید، برای مراقبت از موهای چرب تنظیم تعداد دفعات شست و شوی سر در برطرف کردن این مشکل به شما کمک می کند.

شست و شوی مناسب

شست و شوی نادرست منجر می شود. که در انتها شما پوستی چرب و موهای آسیب دیده ای داشته باشید. در شست و شوی درست موها مقدار کمی از شامپو را به آرامی به ریشه و پوست سر خود بمالید. از استفاده از ناخن ها یا سایش های غیر ضروری بر روی تارهای مو اجتناب کنید. مالش های تهاجمی و خشن ممکن است . باعث تحریک پوست سر و افزایش تولید روغن شود. به جای طول مو تمرکزتان را بر ریشه مو و پوست سر، محل تولید روغن مو، قرار دهید. و از مستقیم شامپو زدن و مااش انتهای مو اجتناب کنید. و به جای آن بگذارید شامپو از ریشه ی مو به انتهای مو جریان پیدا کند.محققان برای مراقبت از موهای چرب پیشنهاد کرده اند .که نیازی به تکرار شامپو زدن نیست.که نوعی صرفه جویی مالی نیز محسوب می شود. یک تا دو دقیقه اضافه تر صرف کنید تا مطمئن شوید .که تمام شامپو و نرم کننده را از روی موها شسته اید. زیرا این امر باعث ایجاد تفاوت زیادی در ظاهر موها می شود. و مواد به جای مانده، ظاهری کثیف و چسبنده به موها می دهد.

احتیاط در استفاده از نرم کننده ها

استفاده از نرم کننده ها باعث می شود تا موهای شما چرب به نظر برسد . به تجمع چربی در پوست سر سرعت می بخشد،.بنابراین برای مراقبت از موهای چرب نرم کننده ها را فقط به انتهای موهای خود بزنید و مطمئن شوید که خوب شسته شده است.

حالت نرمال و طبیعی موهای خود را حفظ کنید

استفاده از اتوهای مو و سشوار، باعث صاف و براق شدن موهای شما می شوند. با این حال، سرعت چرب شدن موها را افزایش می دهند. برای مراقبت از موهای چرب اجازه دهید تا موها به طور طبیعی با هوا خشک شوند. بعد از شست و شو با حوله آب موها را بگیرید. که با این کار از آسیب های ناشی از گرما جلوگیری می کنید.

شانه و بروس خود را تمیز کنید

شانه ی کثیف را هیچگاه به موهای تمیز و شسته شده ی خود نزنید. زیرا شانه ی کثیف سرشار از مواد زائد، روغنی و گرد و غبار است.که موجب کثیف شدن سریع مو پس از شست و شو می شود. وسایل مورد استفاده در مراقبت از مو را با شامپو یا صابون بشویید. برای مراقبت از موهای چرب به همین ترتیب موهای ریخته و کنده شده را بعد از هر بار شانه زدن از شانه جدا کرده. که این کار باعث جلوگیری از روغنی و کثیف شدن شانه می شود.

موهای چرب

مراقبت از موی چرب

اجتناب از محصولات تولیدی با سیلیکون

بسیاری از محصولات، از جمله شامپوها، نرم کننده ها، کرم ها و محصولات حالت دهنده ی مو جهت ایجاد موهای صاف و درخشان با استفاده از سیلیکون ساخته می شوند. که آنها علاوه بر ایجاد ظاهری براق و درخشان می تواند. چرب به نظر برسد. سیلیکون ها مانند سایکلومتیکون، آمودیمیتکسون و شایع ترین آنها دی متیکون می توانند بر روی مو ایجاد شوند . آن را کثیف، روغنی و سنگین می کند. همچنین سیلیکون ها از ورود رطوبت به موها جلوگیری می کنند.بنابراین برای مراقبت از موهای چرب از هر ترکیبی که موجب تقویت ریشه ی مو می شود استفاده کنید.

با موهای تان ملایم برخورد کنید

بسیار مهم است. که برای موهای چرب در زمان شست و شو، شانه زدن، حالت دادن یا مالش سر، حتما ملایم و آرام با موهای تان رفتار کنید. تحریک پوست سر منجر به تحریک غدد چربی ساز و تولید بیش از حد چربی می شود.

با موهای خود بازی نکنید

برای موهای چرب مالش سر، فرو کردن انگشتان در سر یا هر گونه بازی با موی سر ظاهر آن را بدتر جلوه می دهد. بازی کردن و شانه زدن مکرر موجب تحریک غدد چربی می شود.

عدم استفاده از مرطوب کننده های مو

افراد با موهای چرب نیاز به محصولات مرطوب کننده ی مو ندارند. به طور کلی بدن شما تحت کنترل است. بنابراین افزودن روغن اضافی مانند مرطوب کننده ها، نرم کننده ها و کرم ها این تعادل را به هم می زند . باعث سنگینی سر می شود مانند زمانی که از کلاه های ایمنی استفاده می کنید.

حمام کردن بعد از فعالیت های پر تعرق

تعریق باعث پخش شدن چربی و ایجاد ظاهری نامناسب در موها می شود. پس شست و شوی برای مراقبت از موهای چرب خود را به گونه ای که بعد از هر فعالیت آن را انجام دهید. برنامه ریزی کنید.

شست و شوی مو بعد از استفاده از هر نوع کلاه

کلاه، کلاه کاسکت، روسری و سربند ها می تواند باعث پخش چربی و به دام افتادن گرما می شوند. که می توان با یک شست و شوی سریع عوارض آن را برطرف کرد.

مدل مو

عقب بستن مو ها باعث چرب شدن سریع مو و ظاهری براق و روغنی می شود. بنابراین سعی کنید .مو های خود را آزاد گذاشته و نزدیک به شست و شو آن را ببندید. بستن دم اسبی مو، راهی سریع است. که با کمک آن گردنتان خنک و موها از آن دور می‌شوند. اما متخصصان هشدار می‌دهند.که این مدل مو ریشه‌ها را چرب‌تر نشان می‌دهد. اگر موهای خود را دم اسبی ببندید.گیسوانتان کشیده می‌شوند. چربی و کثیفی روی پوست زیرِ کش یا گیره‌ی شما جمع می‌شود. اساساً، این آلودگی و چربی در شکاف‌های ریز بین تار موهای شما به دام می‌افتد.زیرا کش موی لاستیکی یک وسیله‌ی مسدود کننده است. در نتیجه برای مراقبت از موهای چرب و مقابله با تجمع چربی، موهایتان را بالای سرتان نبندید و بگذارید آزاد باشد.

بین شستشو ها از شامپو خشک استفاده کنید

شامپو خشک برای موی چرب

مراقبت از مو چرب

بهترین شامپوی خشک برای موهای چرب نوع پودری آن است . از شامپوی خشک مایع استفاده نکنید . برای مراقبت از موهای چرب شامپو خشک را روی مو و پوست سر ماساژ دهید. تا چربی آن را بگیرد و بوی تازه‌ای نیز به آن ببخشد . بیشتر از روزی یک‌بار از شامپو خشک استفاده نکنید .

عدم تعادل هورمونی

عدم تعادلی هورمون ها میتواند موجب تولید بیش از حد چربی شود. این هورمون آندروژن نام دارد. و تولید سبوم را کنترل می کند. بنابراین هر گونه عدم تعادل در سطح این هورمون می تواند منجر به تولید بیش از حد چربی پوست شود. به خصوص در پوست سر.عدم توازن هورمونی در سن بلوغ یا در نوجوانان شایع تر است. به خصوص در پسران که به این هورمون نیاز بیشتری دارند.اگر چه چربی پوست سر منجر به بروز علائم بیشتر در مردان نسبت به زنان می شود. در دوران حاملگی و یائسگی نیز می تواند اثر منفی داشته باشد . همچنین با مشکلات تیروئید مرتبط باشد.

تغییرات آب و هوایی

محیط زیست نیز عملا با پوست سر چرب مرتبط است. اعتقاد بر این است که رطوبت، موجب تولید چربی بیشتر پوست سر می شود.آب و هوای تابستان همچنین می تواند. مشکل دیگری را نیز به همراه داشته باشد. افزایش دما در طول تابستان منجر به افزایش عرق می شود. که با ترکیب روغن پوست سر، منجر به موهای چرب می شود.

مصرف اشتباه محصولات مراقبت از مو (و کاربرد بیش از حد)

استفاده اشتباه از مواد مراقبت از موهای چرب می تواند موجب به رشته های براق در پوست سر شود به عنوان مثال، انتخاب شامپو اشتباه ممکن است با ترشح تومور پوستی به پوست شما آسیب برساند. همیشه اطمینان حاصل کنید که شامپوهای مربوط به نوع مو و پوستتان را انتخاب کنید.

استرس و افسردگی

استرس و افسردگی ،تاثیر به سزایی بر روی پوست بدن دارد . موجب بیماری های پوستی می شود . استرس معمولا بر عملکرد هورمون ها تاثیر می گذارد . پوست سر شما را چرب تر می کند. این ،ممکن است باعث افزایش سطح برخی از هورمون ها شود . در نتیجه میزان ترشح غدد چربی نیز بیشتر می شود.پس برای مراقبت از موهای چرب استرس را از خود دور کنید.
مراقبت

تاثیر استرس موهای چرب

رژیم غذایی نامناسب

“بسیاری از شرایط از جمله موهای چرب به دلیل داشتن رژیم غذایی نامناسب است. غدد سباسه روغن بیشتری تولید میکنند.پوست سر را چرب می کنند.یک رژیم غذایی مناسب، باید شامل غذاهای حاوی ویتامین B و E و روی باشد.بسیاری از مردم فکر می کنند.که به دلیل چربی زیاد مو، نباید چربی بخورند که باوری اشتباه است . به یاد داشته باشید که موهای چرب نیز نیاز به برخی از چربی ها دارند. فقط چربی های اشباع شده و چربی های ترانس است .که برای پوست و کل بدن مضر است.

نوع و جنس موی شما

نوع مویی که دارید نیز می تواند آسیب پذیری خود را نسبت به این مشکل تعیین کند. اگر موهای خوب دارید. باید بدانید که شما هم مستعد ابتلا به این مشکل هستید. موهای ضخیم و فر دار ، ریشه موهای چرب تری دارند. به یاد داشته باشید که موی فر از حرکت سبوم جلوگیری می کند . موجب چرب شدن ریشه مو می شود. افرادی که دارای موهای ضخیم تر هستند. فولیکول های زیادی دارند و فولیکول بیشتر، غدد سباسه بیشتر و در نتیجه تولید چربی بیشتر می شود.

داشتن پوست چرب

افرادی که دارای پوست های چرب طبیعی هستند. نیز مستعد ابتلا به این تهدید اند. اعتقاد بر این است که اگر یک پوست به طور طبیعی چرب باشد. به دلیل این است که سیستم طبیعی بدن تولید چربی بیش از حد را ایجاد می کند. آسیب پذیر است. اگر شما مشکو ک هستید که پوستتان چرب است. باید از متخصص پوست خود برای مشاوره بیشتر در مورد چگونگی مدیریت اختلالات چربی برای موهای چرب خود استفاده کنید.

خواص ژنتیکی

این مشکل همچنین می تواند علت ژنتیکی داشته باشد. این بدان معنی است .که وقتی والدین شما موهای چرب داشته باشند، احتمالا همینطور هم خواهد بود

درمان های خوراکی

از جمله درمان های خوراکی، ایزوترتینوئین است .که یک دارو بسیار موثر برای پوست های چرب و آکنه است. با کاهش حجم غدد سباسه، تولید سبوم را کاهش می دهد. این دارو قوی است که ممکن است برخی از عوارض جانبی را همراه داشته باشد. این در مردان بسیار موثر است. اما در زنان، این درمان ها باید توسط ضد آندروژن های خوراکی انجام شود. که بر روی غدد سباسه تاثیر می گذارد.داروهای ضد بارداری همچنین می تواند برای بهبود وضعیت پوست سر چرب و در نتیجه مبارزه با موهای چرب استفاده شود.

درمان موضعی

بسیاری از درمان های موضعی برای از بین بردن پوست چرب مفید خواهد بود. درمان چربی پوست سر باید با مواد غیر چرب انجام شود. تا شرایط را بدتر نکند. از شامپو و کرم و نرم کننده گرفته تا دیگر موارد. می توانید از الکل برای رفع چربی موهای چرب استفاده کنید. درمان های بیشتر شامل سالیسیلیک اسید و محصولات غنی از پلی فنول و بهترین شامپو برای پوست و مو چرب است.

جوش شیرین

مراقبت موی چرب

مراقبت موی چرب

این محصول طبیعی دارای مواد جذب کننده روغن است که باعث می شود .درمانی عالی برای پوست سر چرب باشد. ماهیت قلیایی جوش شیرین نیز کمک می کند .تا چربی سطح پوست سر متعادل شود و همچنین بو را از بین ببرد.
جوش شیرین را با ۳ لیوان آب مخلوط کنید.خمیر را روی موهای چرب برای چند دقیقه قرار دهید . سپس آن را با آب گرم بشویید. باید یک یا دو بار در هفته انجام شود.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا دارای ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم هایی است .که برای کنترل این مشکل بسیار مفید هستند. همچنین ناخالصی های پوست سر را تخریب می کند. تولید سبوم را تعیین می کند . همچنین ریشه های مو را تغذیه می کند. همچنین دارای طبیعت خنک کننده و تسکین دهنده است که آن را سالم نگه می دارد.
یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک فنجان با هم مخلوط کنید. در شامپو خود بریزید.
شامپو را بر روی پوست و موهای چرب خود به مدت ۱۵ دقیقه اعمال کنید وسپس آن را بشویید.

آب لیمو

این یک محصول بسیار موثر طبیعی برای بسیاری از بیماری های پوستی و مشکلات مو از جمله روغن است. دارای ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی است .که سلامت پوست و مو را افزایش می دهد. املاح اسیدی آن نیز سطوح pH پوست سر را متعادل می کند. از اینرو تولید ماده سبوم را تنظیم می کند.دو لیمو را برش دهید. آب آن را در دو فنجان آب مقطر فشار دهید. برای نتیجه موثر، سه قاشق عسل را اضافه کنیدمخلوط را روی پوست و مو خود برای حدود ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.این حالت را ۳ بار در هفته تکرار کنید .

مراقبت موی چرب با آبلیمو

مراقبت موی چرب با آبلیمو

چای سیاه

این چای دارای اسید تنییک است .که میزان چربی سر را با سفت کردن حفره های پوست کاهش می دهد.برای اعمال چای به روش زیر مراجعه کنید:
یک قاشق چایخوری از برگ چای سیاه را به یک فنجان آب اضافه کنید.سپس باید حدود ۱۰ دقیقه آن را جوش بیاورید.
در دمای اتاق آن را خنک کنید سپس محلول را روی موی سرتان بگذارید.این روش ها می تواند مشکل موهای چرب را به صورت موقت یا دائم درمان کنند.
مراقبت موی چرب با چای

مراقبت موی چرب با چای

استفاده از روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل باعث کم شدن چربی در پوست سر و ریشه های موهای چرب شما می شود.

مراقبت موی چرب با روغن نارگیل

مراقبت موی چرب با روغن نارگیل

 شست و شو با سرکه سیب

استفاده از سرکه ی سیب رقیق شده به حذف محصولات زائد پوست سر، تنظیم میزان PH و به کاهش وز شدن مو کمک می کند. سرکه سیب از درمان های خانگی فوق العاده برای موهای چرب و پوست چرب است. اسید استیک موجود در آن کمک می کند تا pH سطح پوست سر به تعادل برسد. این امر در کنترل تولید روغن بیش از حد کمک می کند . پس از آن باعث کاهش تولید روغن روی پوست می شود. همچنین مو را نرم و براق می کند.یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید.موهای خود را با استفاده از شامپوهای ملایم شستشو دهید و سپس با استفاده از این محلول بشویید.چند دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از آب سرد شستشو دهید.این درمان باید ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار شود.

مراقبت موی چرب با سرکه

مراقبت موی چرب با سرکه

 استفاده از چای سبز

این نوشیدنی حتی برای مو نیز مفید است. استفاده موضعی از عصاره چای سبز باعث کاهش تولید سبوم و تغذیه پوست می شود. می توانید به جای استفاده از عصاره ی آن از شامپو حاوی چای سبزبرای موهای چرب خود نیز استفاده کنید.

مراقبت موی چرب با چای سبز

مراقبت موی چرب با چای سبز

استفاده از عسل

ماسک عسل به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی که دارد .باعث تسکین پوست سر و بهبود شوره ی سر می شود. مطالعات نشان داده که ترکیب ۹۰% عسل با ۱۰% آب، به کاهش علائم درماتیت سبوره مانند خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و تولید بیش حد چربی  موهای چرب شما کمک می‌کند.

مراقبت مو عسل

مراقبت مو عسل

بر موهای خود نارون کوهی بزنید

یکی از درمان های خانگی موهای چرب استفاده از نارون کوهی (Witch hazel) است. این گیاه می تواند .برای افراد با موهای چرب بسیار مفید باشد. نارون کوهی به بسته شدن منافذ تولید چربی کمک می کند.نارون کوهی همچنین می تواند .خارش و التهاب را تسکین دهد . به ترمیم تعادل PH طبیعی پوست سر کمک می کند. این یک راه حل ملایم برای افرادی است که پوست سرشان حساس است.

ماسک موی سفیده تخم مرغ و آبلیمو

لیمو سرشار از اسید سیتریک است و به همین دلیل برای پاکسازی چربی‌های اضافه و همچنین مواد زائد از کف سر و موها کاربرد بسیاری دارد. لیمو همچنین به متعادل نگه داشتن pH پوست سر و کنترل تولید چربی موهای چرب شما کمک می‌کند. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ نیز باعث تقویت و رشدسریع مو می‌شود.

مواد مورد نیاز:

  • سفیده تخم مرغ
  • یک عدد لیمو
مراقبت باماسک موی سفیده تخم مرغ و آبلیمو

مراقبت باماسک موی سفیده تخم مرغ و آبلیمو

طریقه ساخت و مصرف:

  1. آب لیمو را بگیرید.
  2. آن را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید.
  3. مخلوط را به‌طور یکنواخت روی پوست سر و موهایتان بمالید.
  4. ده دقیقه صبر کنید تا ماسک به اندازه کافی روی موهایتان بماند.
  5. موهایتان را با آب سرد بشویید.
  6. در نهایت موها را با شامپو معمولتان بشویید.

ماسک مو چرب با عسل و سرکه سیب

ماسک مو چرب برای کنترل چربی سر

ماسک مو چرب برای کنترل چربی سر

خاصیت قابض سرکه سیب باعث می‌شود تا چربی اضافه پوست شما از بین برود. سرکه سیب از تجمع مواد اضافی روی موهای چرب شما جلوگیری و pH پوست سر را متعادل می‌کند. عسل نیز به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند تا موهای شما صاف و نرم شوند.ناگفته نماند که عسل دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که از پوست سر در برابر عفونت و تحریکات پوستی محافظت می‌کند.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • دو قاشق غذاخوری آب

طریقه ساخت مصرف:

  1. تمام مواد را با هم مخلوط کنید.
  2. مخلوط را روی پوست سر و موهایتان بمالید.
  3. ده دقیقه صبر کنید.
  4. موهایتان را با شامپوی ملایم و آب سرد بشویید.

ماسک مو چرب با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ C و A و بیوتین است . می‌تواند موهای چرب شما را صاف کند. در بهبود گردش خون مؤثر باشد . همچنین به درخشندگی موها کمک کند. اسیدی بودن گوجه فرنگی باعث ایجاد تعادل در سطح pH پوست سر می‌شود . بنابراین تولید چربی پوست را کاهش می‌دهد.

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد گوجه فرنگی بزرگ
  • یک قاشق غذاخوری آب
مراقبت با گوجه

مراقبت با گوجه

طریقه ساخت و مصرف:

  1. گوجه فرنگی را بشویید و آب آن را بگیرید.
  2. آب گوجه فرنگی را با آب مخلوط کنید.
  3. این مخلوط را به طور کامل به پوست سرتان بمالید.
  4. پوست سر را ماساژ دهید.
  5. کلاه حمام سرتان کنید و اجازه دهید برای مدت ده دقیقه باقی بماند.
  6. سرتان را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید

ماسک موی توت فرنگی

توت فرنگی، مواد جمع‌ شده روی موها و چربی اضافه مو و پوست سر را از بین می‌برد. این میوه همچنین تولید چربی را تنظیم می‌کند. که نتیجه آن کاهش چربی موی سر و پوست آن است.توت فرنگی مانند لیمو حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین C و سایر مواد مغذی است. این میوه از پوست سر محافظت می‌کند، باعث تقویت، درخشندگی و سلامت موهای چرب شده و همچنین رایحه دلنشینی به موها می‌بخشد.

مراقبت باماسک موی چرب با توت فرنگی

مراقبت باماسک موی چرب با توت فرنگی

مواد مورد نیاز:

  • یک چهارم فنجان توت فرنگی تازه برای موهای کوتاه تا متوسط یا نصف فنجان برای موهای بلند
  • یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو

طریقه ساخت و مصرف:

  1. توت فرنگی‌ها را کاملا بشویید و با آب‌لیمو مخلوط کنید.
  2. دانه‌های ریز را از آب توت فرنگی جدا کنید.
  3.  مخلوط را روی پوست سر و موهایتان بمالید.
  4. ده دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک موی ماست، جوش شیرین و لیمو

ماست دارای پروبیوتیک و خواص ضد قارچ است. به همین دلیل ماست می‌تواند باعث پاک‌سازی عمیق و حفظ تعادل تولید چربی در پوست سر شده و ظاهری درخشان و سالم به موهای چرب شما ببخشد. جوش شیرین هم به دلیل اینکه چربی را جذب می‌کند.  به‌عنوان یک پاک‌کننده خوب شناخته می‌شود. این ماده قلیایی می‌تواند به تعادل pH سطح پوست سر کمک کند.

مواد مورد نیاز:

  • نصف فنجان ماست ساده
  • یک قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • دو قاشق غذاخوری آب‌لیمو طبیعی
مراثبت با ماسک

مراقبت با ماسک

طریقه ساخت و مصرف:

  1. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا تبدیل به خمیری یکنواخت شوند.
  2. خمیر را به پوست سر و موهایتان بمالید.
  3. موهایتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و ۳۰ دقیقه صبر کنید.
  4. موها و پوست سرتان را با آب ولرم بشویید.
  5. سرتان را با شامپو و آب سرد بشویید.

ماسک موی رزماری و نعناع

یکی از انواع ماسک مو چرب ، ماسک رزماری و نعناع است. رزماری سال‌ها است که برای تغذیه مو استفاده می‌شود. خواص ضدعفونی کننده، ضدالتهاب و ضدباکتری رزماری به پاک‌سازی . از بین بردن آلودگی‌ها، میکروب‌ها و مواد جمع‌شده روی موها و پوست سر کمک می‌کند. این خواص همچنین در مقابل مخمرها و باکتری‌های عامل ایجاد شوره موی سر نیز مؤثر است.رزماری به عنوان یک تحریک‌کننده پوست سر، باعث رشد و احیای مجدد موها می‌شود.البته برای تیره کردن موهای سفید هم کاربرد دارد. نعناع نیز تأثیر قابل توجهی در طراوت بخشیدن به موها و پوست سر دارد و چربی‌های اضافی  موهای چرب شما را نیز از بین می‌برد.

مراقبت با رزماری

مراقبت با رزماری

مواد مورد نیاز:

  • سه قاشق غذاخوری رزماری تازه خرد شده یا سه چای کیسه‌ای رزماری
  • یک قاشق غذاخوری نعناع تازه
  • دو فنجان آب

طریقه ساخت و مصرف:

  1. دو فنجان آب را با رزماری و نعناع بجوشانید.
  2. بگذارید چند دقیقه خنک شود.
  3. یک بطری اسپری‌دار را با این مخلوط پر کنید.
  4. مخلوط را روی موهای تمیز اسپری کرده و سرتان را ماساژ دهید.
  5. بگذارید ۵ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک موی آناناس و موز

آناناس سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هایC ، B1 و B6 است .که به حفظ سلامت موها کمک می‌کنند. آناناس همچنین در تقویت فولیکول‌های مو، کاهش ریزش مو و تنظیم تولید چربی موهای چرب بسیار مؤثر است. موز نیز منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که پوست سر را تغذیه کرده و به موها لطافت و درخشندگی می‌بخشد.

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد موز رسیده
  • چهار تکه مکعبی آناناس
مراقبت مو

مراقبت مو

طریقه مصرف:

  1. مواد را مخلوط کرده و به صورت خمیری یکنواخت در بیاورید.
  2. خمیر را روی موها و پوست سرتان بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند.
  3. موهایتان را با یک شامپوی ملایم و آب گرم بشویید.

معرفی شامپوهای مناسب برای موهای چرب

بهترین شامپو برای موهای چرب و کم پشت : فولیکا

یکی از بهترین شامپوها برای موهای چرب شامپو مخصوص موهای چرب از برند فولیکا است. در فرمولاسیون این شامپو از ماده اختصاصی سبومین استفاده شده .که ترشح چربی غدد پوست را کنترل کرده . به این صورت چربی موها را کنترل می‌کند. همچنین کمپلکس ضدقارچ این شامپو، تعادل فلور طبیعی پوست سر را حفظ می‌کند.به علاوه در این شامپو عصاره گزنه وجود دارد .که ریشه موها را به بهترین حالت ممکن پاک کرده و از انتشار سبوم یا چربی کف سر به کل موها جلوگیری می‌کند. این محصول ساخت ایران بوده و نسبت به شامپوهای خارجی. قیمت مناسبی دارد. شما می‌توانید این شامپوی ایرانی را به طور روزانه استفاده کنید . تا حد زیادی چربی موهای خود را کنترل کنید.

شامپو فولیکا برای موهای چرب

شامپو فولیکا برای موهای چرب

بهترین شامپو ضد شوره برای موهای چرب: هد اند شولدرز

به عقیده بسیاری از مصرف کنندگان بهترین شامپو برای موهای چرب و شوره دار، شامپو ضدشوره موهای چرب هد اند شولدرز است. این شامپو از زمان تولید مورد استقبال بسیاری از خانم‌ها و آقایانی قرار گرفته است. که از مشکل شوره سر و چربی بیش از حد موها رنج می‌برند.معمولا از بهترین شامپو های ضدشوره هم به دلیل بوی سلنیوم، نمی‌توان به مدت طولانی استفاده کرد. اما شامپو ضدشوره هد اند شولدرز این مشکل را برطرف کرده . با رایحه خوش لیمو و نارنج تجربه خوشایندی را از استحمام برای شما به ارمغان می‌آورد. اصلی‌ترین کاربرد این شامپو عطرآگین کردن موهای شما و در عین حال کنترل چربی آن‌هاست. مزایای ذکر شده این محصول باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین شامپو های موجود در بازار شناخته شود.

بهترین شامپو برای موهای چرب و شوره دار هد اندشولدرز

بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو برای ریزش موهای چرب : آلپسین

بهترین شامپو ضد ریزش موهای چرب آلپسین مدل A2 یکی از بهترین شامپوهای درمانی این برند است. که می‌تواند. ریزش مو و چربی بیش از حد موها را توامان درمان کند. این شامپو برای موهای چرب و استفاده روزانه طراحی شده . سرعت چرب شدن موهای چرب شما را به حداقل می‌رساند.علاوه بر این کافئین موجود در آن، سریعا (پس از گذشت ۲ دقیقه از مصرف) از منافذ پوست سرتان عبور کرده .شدت جریان خون را افزایش می‌دهد. در نتیجه فولیکول‌های مو مواد مغذی بیشتری را از ریشه‌ها جذب می‌کنند . با بالاتر رفتن سطح انرژی‌شان، دیرتر می‌ریزند. از طرفی کافئین میزان هورمون تستوسترون جمع شده در اطراف ریشه مو را کم می‌کند . همین مورد به درمان ریزش موهای چرب شما کمک خواهد کرد. تنها عیب این محصول قیمت بالای آن است.

شامپو آلپسین

مراقبت باشامپو آلپسین

بهترین شامپو ایرانی برای موهای چرب: استم سل

برند استم سل حاصل کار مشترک متخصصان آرایش و زیبایی ایران و فرانسه است. انواع شوینده‌های پوست و مو مانند بهترین شامپو های درمانی از محصولات این برند هستند . محبوبیت زیادی دارند. مزیت و برتری محصولات استم سل به این دلیل است که از آن‌ها تمام مواد مضر و آسیب رسان به پوست و مو حذف شده است و بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.بهترین شامپو موهای چرب استم سل موها را چربی زدایی کرده و مواد طبیعی موجود در آن، ترشح چربی توسط غدد پوست را کنترل می‌کند. این شامپو بسیار ملایم است و از آنجایی که ۱۰ فاکتور خاص و آسیب زا (مانند سولفات‌ها، آمین‌ها و پارابن‌ها) از آن حذف شده، هیچ آسیبی برای موهای شما نخواهد داشت.

 

شامپو استم سل مناسب موهای چرب

بهترین شامپو گیاهی برای موهای چرب و ریزش مو: درماکلین

اگر به دنبال بهترین شامپو گیاهی حاوی مواد طبیعی برای تغذیه و تقویت موهای‌تان هستید. ما به شما شامپو درماکلین مناسب موهای چرب را پیشنهاد می‌کنیم. این شامپو حاوی عصاره گیاهان ژاپنی و سیستئین است . با رایحه فوق العاده، غذای مناسب و کاملی برای موهای شماست.بهترین شامپو گیاهی درماکلین، چربی‌های اضافی پوست سر و موهای شما را پاک می‌کند . باعث می‌شود تا چند روز موهای تمیز و خوش حالتی داشته باشید. خواص روغن‌ها و عصاره گیاهان ژاپنی بر مشکی نگه داشتن رنگ موها بر هیچکس پوشیده نیست. عصاره گیاهانی هم که در فرمولاسیون این شامپو به کار رفته.علاوه بر جلوگیری از سفید شدن مو، از ریزش آن ممانعت می‌کند.

بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو حجم دهنده برای موهای چرب: آدرا

آدرا نسبت به دیگر برندهای معرفی شده، نام کمتر آشنایی به نظر می‌رسد. با این حال محصولات آن تاکنون توانسته رضایت بسیاری را جلب کند. شامپو حجم دهنده موهای چرب آدرا حاوی عصاره فلفل است . به این ترتیب گردش خون را در پوست سر تسریع می‌کند. با تسریع گردش خون، فولیکول‌های مو تقویت شده . در نتیجه ضخامت تار موهای نازک و ضعیف افزایش می‌یابد. تمامی موارد ذکر شده باعث می شوند تا این محصول هم به عنوان بهترین شامپو برای موهای چرب معرفی شود.از طرف دیگر به طور کلی موهای چرب کم پشت‌تر به نظر می‌رسند. بنابراین بهترین شامپو موی چرب آدرا، چربی غدد پوست را تنظیم می‌کند . با کاهش این چربی، در حجیم‌تر به نظر رسیدن موهای‌تان موثر است. به علاوه این شامپو حاوی انواع ویتامین‌ها، آهن، پتاسیم و منیزیم بوده . شوره سر را از بین می‌برد. ترکیبات گیاهی به کار رفته در آن، مانند روغن نارگیل، از موها در برابر عوامل مخرب محیطی و شکنندگی حفاظت می‌کند. با تمام این مزایا، شامپو آدرا قیمت معقولی دارد . برای استفاده همیشگی مقرون به صرفه است.

شامپو آدرا حجم دهنده موهای چرب

 

بهترین شامپو برای موهای چرب و رنگ شده: لورال

به طور کلی حتی کسانی که موهای چرب دارند. با رنگ کردن موها این چربی کاهش می‌یابد. بنابراین نکته مهم برای موهای رنگ شده این است .که از شامپویی استفاده کنند .که رنگ مو را تثبیت کند. یکی از این شامپوهای پرطرفدار شامپو لورال مدل L’Oréal Paris Hair Expert Color است .که به عنوان بهترین شامپو شناخته می شود.این شامپو حاوی بهترین مواد مغذی موثر برای موهای رنگ شده و آسیب دیده است. فرمولاسیون آن به نحوی طراحی شده که باعث درخشش هر چه بیشتر موها و افزایش طول عمر رنگدانه‌های رنگ مو می‌شود. بسیاری از مصرف کنندگان از این شامپو رضایت داشته . ادعا کرده‌اند که این شامپو تا ۶۰ روز رنگ موها از بین نمی‌برد؛ در عوض به سلامت موها کمک می‌کند. متاسفانه اخیرا قیمت این شامپو بالا رفته است . شاید همین مورد را بتوان تنها عیب آن دانست.

شامپو لورال

بهترین شامپو روزانه برای موهای چرب : گارنیر

اگر برای مصرف روزانه به دنبال شامپو هستید، برند گارنیر بهترین انتخاب است. شامپو شیرسویا و بادام گارنیر با ترکیبات قوی و طبیعی خود، پروتئین‌های از دست رفته را به موهای چرب شما برمی‌گرداند. این شامپو حاوی پروتئین d است و به عنوان بهترین شامپو روزانه برای موهای چرب شناخته می‌شود و بعد استفاده موهایتان کاملا ابریشمی و صاف می‌شود. این محصول فاقد پارابن است و موها را از حالت آسیب‌دیده به وضعیت سابق خود بارمی‌گرداند.

بهترین شامپو برای موهای چرب و کم پشت: شون

اگر به دنبال بهترین شامپو موی چرب با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما شامپو احیا کننده موهای چرب حاوی عصاره چای سبز و نعنا شون است. این شامپو موهای شما را با ملایمت تمیز می‌کند . همچنین باعث ترمیم موهای آسیب دیده و کم پشت می‌شود.چای سبز و نعناع به کار رفته در این شامپو ، بهترین آنتی اکسیدان‌های قوی و موثری هستند. که از موها در برابر رادیکال‌های آزاد محیطی محافظت کرده و درخشندگی موها را افزایش می‌دهد. بهترین شامپو شون فاقد پارابن بوده و برای خانم‌ها مناسب است. شما می‌توانید این شامپو پرفروش و همچنین سایر محصولات مشابه را از سایت فروشگاه اینترنتی مستر واش با بهترین قیمت تهیه کنید.

شامپو شون

 بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه: نیوآ

پوست سر آقایان نسبت به خانم‌ها چرب‌تر است و به همین دلیل بیشتر در معرض آلودگی‌های مختلف قرار دارد. در نتیجه آقایان باید از شامپوهایی با قدرت پاک کنندگی بالاتر استفاده کنند. یکی از این شامپوهای قوی، شامپو سر و بدن نیوآ مدل Active Clean است که علاوه بر زدودن کامل چربی‌ها از پوست و موی شما، آن‌ها را خشک نمی‌کند. به همین دلیل هم به عنوان بهترین شامپو برای این نوع مو شناخته می شود.در فرمولاسیون بهترین شامپو نیوآ، از زغال فعال استفاده شده که آلودگی‌ها را به خود جذب کرده و در عین حال رطوبت پوست و مو را حفظ می‌کند. این شامپو رایحه مناسبی داشته، به خوبی کف می‌کند و تجربه استحمام لذت بخشی را برای شما رقم می‌زند.مناسب موهای چرب شما هست.

شامپو نیوآ

مراقبت از موهای چرب

شامپو موهای چرب سایوس Syoss Purify & Care

شامپو پاک کننده موهای چرب سایوس با قابلیت از بین برنده چربی اضافی مو، تمام ناخالصی های مو و سلول های مرده پوست سر، موهایی بسیار شاداب و شفاف را به ارمغان می آورد. این محصول تا ۸۵% ریزش مو را کاهش داده و موهای ضعیف را احیا می نماید. همچنین ساختار داخلی مو را تقویت نموده و مناسب موهای چرب می باشد. برای تهیه دیگر محصولات برای تقویت مو به وبسایت پارلاک مارکت مراجعه کنید.

ویژگی های شامپو سایوس

  • قابل استفاده روزانه
  • دارای اثر ضد چربی
  • مناسب موهای چرب
  • بهبود ساختار فیبر مو
  • آبرسان و مرطوب کننده مو
  • با دوام و ماندگاری ۴۸ ساعته
  • عدم ایجاد حس سنگینی بر روی مو
  • ایجاد موهایی سالم، شفاف و شاداب
  • پاکسازی کننده ملایم مو و پوست سر
  • جلوگیری از نازک شدن موهای صاف و لخت

سوالات متداول درمورد بهترین شامپو برای موهای چرب

در ادامه به برخی از سوالات شما در خصوص بهترین شامپو برای موی چرب پاسخ خواهیم داد.

بهترین شامپو برای موهای چرب چیست؟

در این مقاله بهترین شامپوها را از دید مصرف کنندگان معرفی کردیم. علاوه بر این شامپوهای مخصوص موهای چرب از برندهای اویدرم، سان سیلک، سینره، ردکن، ایروکس، کراستاس و هگور هم کیفیت مطلوب و قابل قبولی دارند.

چکار کنیم موهایمان چرب نشود؟

بیش از حد از اتو و سشوار مو استفاده نکنید. قبل از شانه زدن موها، چک کنید که برس‌تان کاملا تمیز باشد. از شستشوی زیاد موها با شامپو خودداری کنید و اگر می‌خواهید هر روز دوش بگیرید، حتما بهترین شامپو های روزانه را تهیه کنید. مهم‌تر از همه شامپویی را تهیه کنید که مناسب موهای چرب شما فرموله شده باشند.

چه شامپویی برای موهای چرب خوب است؟

بهترین شامپو که برای موهای چرب خود استفاده می‌کنید، باید کاملا عاری از روغن و سیلیکون باشد. همچنین هنگام خرید شامپو دقت کنید که برچسب مناسب موهای چرب به فارسی یا انگلیسی روی آن قید شده باشد.

اگر نتیجه نگرفتید به متخصص پوست مراجعه کنید . اگر بعد از یک ماه تنظیم شستشوی مو و موارد گفته‌شده تغییری در موها ظاهر نشد تغییر عادت‌ها و درمان های خانگی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد و باید برای شامپوهای تجویزی و داروهای کاهش تولید چربی به پزشک مراجعه بشود .

نوشته شده توسط گروه مستر واش

Www.mrwashpro.com

دیدگاه‌ها 3

*
*

    فاطمه پاسخ

    سلام کاملا متن جامع و کاملی هست ممنون از سایت خوبتون واقعا بخاطر مطالب و قیمت ها تشکر میکنم.
    صد در صد به بقیه هم معرفی خواهم کرد سایتتون من که حسابی راضیم.

      مسترواش پاسخ

      سلام ممنون از لطفتان 🙏🙏🙏🙏

    mwadmin_farajpour پاسخ

    سلام خیلی مفید جامع بود من یه مدت سرکه سیب استفاده کردم خیلی خوب بود و نتیجه گرفتم حتما این روش های خانگی رو هم امتحان کنین