روتین های مراقبت از موهای فر

روتین مراثبت از موهای فر

اگر موهایتان فر است.دست کم یک‌بار و با حالت تأسف این جمله را شنیده‌اید. که «موهای شما خیلی زیباست، کاش موهای من هم فر بود!». کسانی که این جمله را می‌گویند. فقط ظاهر زیبای موهای فر را می‌بینند . از دردسرهای آن بی‌خبرند. حقیقت این است که حفظ زیبایی موهای فر در طول روز، دشوارتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.اما، این مسئله نباید شما را نگران کند. در واقع، با مراقبت از موهای فر، می‌توانید کاری کنید. موهای فر شما زیبا به نظربرسد. خبر خوب اینکه، در ادامه‌ی این مقاله راهکارهای مراقبت از سلامت موهای فر را بیان کرده‌ایم.

کرده‌ایم.

مراقبت موهای فر

مراقبت موهای فر

 

 همیشه شانه کردن مو را از انتهای آن آغاز کنید

وقتی موهای فر را از پایین به بالا شانه کنید، به جای اینکه تمام گره‌های مو را از بالا به پایین ببرید، هر گره را جداگانه و به آرامی باز می‌کنید. به همین دلیل شانه به راحتی روی موهایتان پایین می‌آید.

 موهایتان را به طور مرتب کوتاه کنید تا موخوره نگیرد

گیسوان شما با موخوره ظاهر خوبی ندارند (ناگفته نماند که موخره مو را وز می‌کند). اگر می‌خواهید فر مو شما سالم و زیبا به نظر برسد. هر شش تا هشت هفته یک‌بار برای مرتب کردن موهای فر خود به آرایشگاه سر بزنید.

کوتاه کردن موهای فر برای جلوگیری از مو خوره

کوتاه کردن موهای فر برای جلوگیری از مو خوره

سرم مو را امتحان کنید

بهترین سرم مو ، موهای فر شما را نرم می‌کند. علاوه بر این، با مصرف آن موهایتان منظم می‌شوند و به آسانی می‌توانید آن‌ها را تفکیک کنید. به این منظور، هر بار که می‌خواهید از سرم مو استفاده کنید.سه یا چهار پاف از آن را مصرف کنید. البته این میزان به قد و جنس موهای شما بستگی دارد.برای مراقبت از موهای فر محصول را کف دستان خود بریزید و آن را به آرامی روی فرهای موهایتان بمالید.

 به انتهای ساقه‌ی موهایتان نرم کننده بمالید

زمانی که موهای شما خشک، وز یا کدر می شود. لازم نیست با محصولات خاصی آن را درمان کنید. بلکه، با نوک انگشتان خود، به قدر یک سکه‌ی کوچک از کرم یا روغن حالت دهنده را بردارید . به انتهای ساقه‌ی موهای خود بمالید. این‌کار رطوبت بیشتری به موهای فر شما می‌رساند.

استفاده از نرم کننده بر ساقه موهای فر

استفاده از نرم کننده بر ساقه موی فر

برای داشتن فرهای باز و زیبا از «ترفند آناناس» استفاده کنید

برای مراقبت از موهای فر در تکنیک آناناس باید شب‌ها پیش از خواب، موهای خود را خیلی شل در بالاترین نقطه سر خود جمع کنید. این ترفند، نظم حلقه‌های فر موهای شما را حفظ می‌کند. همچنین، کمک می‌کند تا گیسوان شما حجم و حالت طبیعی خود را حفظ کنند. جالب اینکه، به سادگی می‌توانید موهایتان را از مدل آناناسی خارج کنید.

.

ترفند آناناس

ترفند آناناس مو فرفری ها

استفاده از دیسپانسر را امتحان کنید؛ هم فرهایتان را یکنواخت تر می‌کند و هم فرهای بیشتری ایجاد می‌کند

اگر تا به حال از دیسپانسر سشوار استفاده نکرده‌اید. باید بگوییم فرصتی طلایی را از دست داده‌اید. دیسپانسر ابزار جانبی سشوار است .که روی خروجی آن قرار می‌گیرد . برای حفظ فر مو استفاده می‌شود. این وسیله تا حد زیادی از وز شدن موهای فر (نسبت به زمانی که موها به طور طبیعی خشک می‌شوند) جلوگیری می‌کند. افزون بر این، با کمک دیسپانسر، فر موهای شما یکنواخت تر و حجیم تر می‌شود.

دیسپانسر کردن موهای فر

دیسپانسر کردن موهای فر

برای استفاده از دیسپانسر، ابتدا بعد از دوش گرفتن، آب اضافه موهایتان را بگیرید. اگر موهایتان خشک است،.مقداری آب روی آن اسپری کنید یا بپاشید. سپس، از یک محافظ حرارتی ، روی موهای خود استفاده کنید.

در مرحله بعد، با کمک انگشتان خود، هر حلقه را به شکل مطلوب بچرخانید. سپس، تمام موهایتان را در دیسپانسر جمع کنید . آن را دور تا دور موهای خود بچرخانید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام موهای فر فرم زیبایی را که می خواهید، به خود بگیرند و خشک شوند.

حالت دادن عمیق‌تر به موهای فر، با روغن نارگیل

قبل از حمام، برای رطوبت موها به اندازه‌ی یک کف دست روغن نارگیل را بردارید . روی موهای خشکتان بمالید. این کار را تا جایی ادامه دهید .که موهایتان کاملاً از چربی روغن نارگیل اشباع شوند. سپس، موهای خود را بپیچانید. در پایان، آنها را ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با یک کلیپس یا گیره به صورت گوجه ای ببندید.برای اینکه موهایتان بیشتر از این مرطوب شود، می‌توانید موهای روغنی خود را که با کلیپس بسته‌اید. تا چند دقیقه با حرارت ملایم گرم کنید تا روغن بهتر و بیشتر به داخل رشته‌های آن نفوذ کند. همچنین برای مراقبت از موهای فر، می‌توانید از یک کلاه گرمایشی استفاده کنید که در مایکروفر قرار می‌گیرد . گرم می‌شود. کلاه را تا زمانی که سرد شود، روی موهای روغنی خود بپوشید.

مراقبت از موی فر با استفاده از روغن نارگیل

مراقبت از موی فر با استفاده از روغن نارگیل

روی بالش ساتن یا ابریشم بخوابید تا موهایتان وز نشوند

وز شدن مو تقصیر کسی نیست، این یک قسمت طبیعی از زندگی مو فرفری هاست. اما، اگر وز شدن مو در طول شب، به آشفتگی، گره خوردن و شکستن موها در صبح بینجامد، مشکل‌ساز می‌شود.در اولین فرصت، روبالشی پنبه‌ای خود را با جنس ساتن یا ابریشم عوض کنید. شاید به نظرتان این کار خیلی خاص و غیر ضروری باشد. اما احتمال اینکه موهای فر و حالت‌دار شما روی سطح خشن روبالشی پنبه‌ای گیر کند . گره بخورد، بیشتر است. در حالی که، موهای فر شما روی الیاف ابریشم و ساتن سُر می خورد . کمتر به گره خوردگی دچار می شود. همچنین رطوبت کمتری را نیز از دست می‌دهد. پس، به ما اعتماد کنید. با روبالشی ساتن یا ابریشم، موهایی نرم تر و شفاف تر خواهید داشت که کمتر گره می خورند و صبح ها وز نمی شوند.

موهایتان را حتماً با شامپو بشویید

بسیاری از مو فرفری‌ها، گمان می‌کنند باید برای حفظ موهای خود از شامپوهای دو کاره استفاده کنند که هم شامپو دارند هم نرم کننده، یا اینکه موهای خود را فقط باید با نرم کننده بشویند. در واقع، این افراد فکر می‌کنند که شامپو زدن برای موهای فر خیلی مناسب نیست، زیرا بیشتر شامپوها حاوی سولفات‌هایی است که رطوبت طبیعی مو را از بین می‌برد و رطوبت برای وز نشدن فرها خیلی مهم است.

اما، حقیقت این است که برای داشتن موهای سالم و مراقبت از موهای فر ، باید به‌وسیله شامپو روزانه یا همان شامپو ملایم، پوست سرتان را سالم و پاکیزه نگه دارید. هنگامی که پوست سرتان تمیز نباشد، چربی و آلودگی‌ها روی ریشه‌های مو جمع می‌شوند. این مسئله، سلامت موهایتان را به خطر می‌اندازد.

استفاده از شامپوی مناسب موی فر

استفاده از شامپوی مناسب موی فر

یک ماسک مو مناسب در نظر داشته باشید

درست مانند پرایمری که در آرایش کامل و ماندگار نقشی کلیدی دارد. برای داشتن موهای فر براق، فنری، شاداب و بدون وز فرایند «آمادگی» ضروری است.بسیاری از افراد روی نرم کننده ها متمرکز شده‌اند. اما بهتر است از انواع ماسک مو استفاده کنید. با این کار، زندگی جدیدی را برای موهای فر به ارمغان می آورید. همچنین، آن‌ها را تا شستشوی بعدی سالم و براق نگه خواهید داشت.

استفاده از ماسک آبرسان برای موی فر

استفاده از ماسک آبرسان برای موی فر

 بعد از ماسک مو تا چند ثانیه‌ کوتاه، موهایتان را با آب سرد بشویید

برای مراقبت از موهای فر شستن مو با آب سرد از وز شدن آن جلوگیری می‌کند. کوتیکول‌های مو با آب سرد بسته می‌شوند. این کار به ویژه زمانی مؤثر است که با استفاده از ماسک مو رطوبت رسان همراه باشد. آب سرد علاوه بر بستن کوتیکول، رطوبت را در موها به دام می‌اندازد.

برای رطوبت بیشتر از یک اسپری آب‌پاش استفاده کنید

موهای فر شما باید خیس باشند تا گره خوردگی آن به خوبی باز شود.خیس بودن مو، به شما کمک می‌کند. تا به راحتی راه خود را از میان گره‌ها پیدا کنید. بنابراین، پیش از باز کردن گره موهای خود بهتر است. برای هر قسمت از موهای خود سه تا چهار بار، آب اسپری کنید. تا رطوبت بیشتری به آن‌ها برسانید.افزون بر این، رطوبت و آب به شما اطمینان می‌دهد .محصولات بعدی که می‌خواهید برای موهایتان استفاده کنید. مانند اسپری حالت دهنده مو ، به خوبی کار خود را انجام می‌دهند. بهتر است وقتی موهایتان خشک است، محصولات مراقبتی را روی موهایتان استفاده نکنید. زیرا روی موی مرطوب و نم‌دار بهتر و مؤثرتر عمل خواهند کرد.

رطوبت رسانی به موهای فر

مراقبت از موهای فر

 از انگشتانتان نترسید

بیشتر ما آنقدر درگیر ابزارهای مناسب موهای فر هستیم و نگرانیم تا بهترین وسیله را استفاده کنیم که ابزاری خدادادی را فراموش کرده‌ایم: دستهایمان. در حقیقت، باز کردن گره مو با انگشت، خیلی ملایم‌تر از هر شانه و ابزار دیگری است. حتی، ملایم‌تر از برس‌های خط ریش که برای نرم کردن موی کودکان استفاده می‌شود.می‌توانید محصول مراقبتی مورد نظر خود را به طور مستقیم روی انگشتان خود بریزید. سپس، با کمک آن موهای خود را مرتب کنید و موهای پریشان و آشفته را به راحتی روی هم بخوابانید. سرم ضد وز یکی از محصولاتی است که می‌تواند در این مورد کمک‌کننده باشد.

طرز استفاده از ماسک و ضد وز موهای فر

طرز استفاده از ماسک و ضد وز موهای فر

 هر گاه توانستید موهایتان را در معرض هوا خشک کنید، اگر این کار میسر نیست، آن‌ها را بیفشانید

یکی از اولین چیزهایی که شما مو فرفری ها باید بدانید این است. که اگر موهای خود را در معرض هوا خشک کنید (نسبت به زمانی که از سشوار استفاده می کنید) معمولاً بهتر به نظر می‌رسند . کمتر وز می‌شوند.اگر موهای فر شما به طور طبیعی خشک شوند، محصولات مراقبتی به خوبی روی آن‌ها جذب می‌شوند . اثر جادویی خود را بر جای می‌گذارند. اما، اگر شاغل هستید . نمی‌خواهید خانه را با موهای خیس ترک کنید،.زمان آن است که دیسپانسر را بیرون بیاورید. (ابزار جانبی سشوار که با لطیف کردن جریان هوای خروجی سشوار، موهایتان را خشک و از وز شدن آن جلوگیری می کند.)

شامپو و نرم کننده مخصوص موهای آسیب دیده را تهیه کنید

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت از موهای فر، استفاده از شامپوها و نرم کننده‌هایی است که برای موهای آسیب دیده طراحی شده‌اند. اما علت این امر چیست؟ در حقیقت موهای فر نسبت به موهای صاف و معمولی خشک‌تر هستند . به همین دلیل بیشتر در معرض انواع و اقسام آسیب‌های محیطی قرار دارند. بنابراین بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید .که مواد ملایم‌تری در آن‌ها به کار رفته و ترکیبات شیمیایی آن، حداقل آسیب را به موهای‌تان وارد می‌سازد.برخی برندهای تولیدکننده محصولات بهداشتی، شامپوها و نرم کننده‌هایی را مخصوص موهای فر طراحی و تولید می‌کنند. این مژده را به شما می‌دهیم که حتما لازم نیست هزینه زیادی بابت تهیه چنین محصولاتی بپردازید. فرمولاسیون و ترکیبات به کار رفته در این شامپوها، معمولا مشابه ترکیباتی است که برای شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خشک و آسیب دیده در نظر گرفته می‌شود.

در حمام از نرم کننده مناسب استفاده کنید

کوواش مو به این معناست که به جای شستشو با شامپو، فقط موهای‌تان را با نرم کننده بشویید. کوواش روزانه موهای فری، مو را نسبتا تمیز کرده و آن را ۳ تا ۴ روز از مصرف شامپو بی‌نیاز می‌کند. بنابراین کوواش مو ایده عالی و موثری است برای اینکه رطوبت کافی برای مواقبت موهای فر تامین شود.قبل از خرید نرم کننده حتما برچسب روی محصول را به دقت بخوانید. از خرید نرم کننده‌هایی که ترکیبات سیلیکونی دارند (آن دسته ترکیبات که به -one ختم می‌شوند)، خودداری کنید. این نوع محصولات باعث خشن‌تر شدن و وزی موهای‌تان می‌شود.

موهای فر را با تیشرت نخی خشک کنید

همان قدر که شستن صحیح موهای فر در نگهداری از موی فر مهم است. نحوه خشک کردن آن هم اهمیت دارد. اگر تجربه سشوار کشیدن داشته باشید، حتما می‌دانید که پس از این کار موهای فرتان تا چه حد حجیم و وزی می‌شوند. از طرف دیگر حوله‌های معمولی که برای خشک کردن سر به کار می‌روند، ممکن است آن قدرها گزینه خوبی برای شما نباشد و بدتر موهای‌تان را وزی و آشفته کند. پس چه باید کرد؟

بهترین راهکار برای مراقبت از موهای فر این است که اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند. اما اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید با سر خیس از خانه خارج شوید و یا به رختخواب روید، پیشنهاد می‌کنیم از یک تیشرت نخی برای خشک کردن موهای فرتان استفاده کنید و بدین ترتیب دیگر نگران یال شیر شدن سرتان نباشید.

فقط مقدار کمی سرم ضد وز روی کل موها بزنید

سرم ضد وز می‌تواند به لطافت موهای شما کمک کند . باعث از بین رفتن موخوره پس از دوش گرفتن یا سشوار کشیدن موها شود. با این حال اثربخشی سرم‌های ضد وز به این زودی‌ها پدیدار نمی‌شود و نباید از این محصولات انتظار معجزه داشته باشید.برای نگهداری از موهای فر فقط کافی است به اندازه یک سکه سرم ضد وز را کف دست‌های‌تان بریزید و به طور یکنواخت روی کل موهای‌تان بکشید تا نرم و لطیف شوند.

دفعات رنگ کردن موها را کمتر کنید

خوبی موهای فر این است که بیشتر از موهای صاف رنگ را نگه می‌دارند. بنابراین نسبت به موهای صاف به دفعات کمتری برای ترمیم موهای رنگ شده و رنگ کردن ریشه موها نیاز خواهید داشت. در واقع برای نگهداری موی فر رنگ شده تنها کافی است هر ۶ تا ۱۰ هفته یک بار ریشه موها را رنگ کنید و برای هایلایت کردن موها، هر ۱۰ تا ۱۴ هفته به آرایشگاه مراجعه کنید.در واقع پرهیز از رنگ کردن بیش از حد مو برای مراقبت از موی فر اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که مواد شیمیایی موجود در رنگ موها بدتر موهای‌تان را خشک و زبر خواهد کرد.

با آب داغ خداحافظی کنید.

شاید این قسمت برای خیلی‌ها سخت‌ترین قسمت و نشدنی است. اما اگر واقعا در آرزوی داشتن موی حلقه‌حلقه‌ی زیبا هستید، بهتر است بدانید هر چه درجه‌ی آب کمتر باشد، کوتیکول‌های مو بسته‌تر و رطوبت در مو باقی می‌ماند که از وزی مو جلوگیری می‌کند. مطمئن باشید پس از چندبار شستشو با آب ولرم تفاوت محسوس آن را خواهید دید.

مراقب از موی فر

مراقبت ازموی فر

قبل از خواب مو هایتان را بپوشانید

برای جلوگیری از وز شدن موهای فر خود، قبل از خواب آن ها را بپوشانید.وز شدن مو در طول شب، به آشفتگی، گره خوردن و شکستن موها در صبح بینجامد. مشکل ساز می شود. برای اینکه از وز شدن مو در طول شب جلوگیری کنید، پیشنهاد می کنیم با اسپری آب کمی مو های خود را مرطوب کنید سپس با استفاده از روسری سبک و نخی مو های خود را در طول شب بپوشانید تا از وز شدن آن جلوگیری شود. همچنین اگر دوست ندارید که شب با روسری به تخت خواب بروید، می توانید روبالشی پنبه ای خود را با جنس ساتن یا ابریشم عوض کنید. احتمال اینکه موهای فر و حالت دار شما روی سطح خشن روبالشی پنبه ای گیر کند و گره بخورد، بیشتر است. در حالی که، موهای شما روی الیاف ابریشم و ساتن سر می خورد و کمتر به گره خوردگی دچار می شود.

استرس نداشته باشید

ورزش

ورزش کردن را فراموش نکنید

استرس می تواند تاثیر بسزایی در سلامت موهای فر شما داشته باشد. وقتی استرس داشته باشید، مو های شما در برابر شکستگی آسیب پذیر تر می شوند و استرس بیش از حد منجر به ریزش مو می شود. بنابراین اگر می خواهید که موی فر بلند و سالمی داشته باشید، سعی کنید میزان استرس روزانه خود را کنترل کنید. برای رهایی از استرس ورزش کنید یا به فعالیتی که دوست دارید مشغول شوید.

وقتی که در حمام هستید  باز کردن گره خوردگی موها را آغاز کنید.

برای مراقبت از موهای فر این کار زمانی که داخل حمام هستید . موهایتان به اندازه‌ی کافی خیس است. مقداری نرم کننده‌ی عمیق بر روی موهایتان بمالید. و موهایتان را به چند دسته تقسیم کنید. این کار باز کردن گره های مو را راحت تر میکند.

 برای پیشگیری از گره خوردگی موها، هرگز با موهای باز به رختخواب نروید.

برای اینکه با دردسر گره خوردگی موهای فر مواجه نشوید. موهایتان را با استفاده از کلاه خواب بپوشانید زیرا تماس مستقیم موها با پارچه موجب خشکی تارهای مو و گره خوردگی آنها میشود.باز کردن گره خوردگی موها، زمانی که مرطوب هستند آسان است.

از اسپری نمک دریایی استفاده کنید

برای مراقبت از موهای فراسپری نمک دریایی علاوه بر حجیم کردن موها، به تقویت پیچ و خم‌های طبیعی موی فر کمک می‌کند. نمک دریایی روی موهای شما سطح نرمی ایجاد می‌کند . از شکننده شدن مو جلوگیری می‌کند. همچنین برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر پیشنهاد می‌کنیم وقتی تازه از زیر دوش آب بیرون آمده‌اید و موهای‌تان هنوز خیس است، از این اسپری استفاده کنید و سپس با کمک انگشتان‌تان به موها حالت دهید.

محصولات الکلی و سولفات غدغن است

موهای فر هرگز نباید به سراغ شامپو و سایر محصولات مراقبت مو بروند که حاوی سولفات و الکل است، این دو ماده دشمن موها به‌خصوص موهای فر هستند. پس هنگام خرید شامپو و سایر محصولات مراقبت مو به ترکیبات آن دقت کنید که موادی مانند پارابن، الکل و سولفات نداشته باشد. بهتر است محصولات مراقبت موهای فر حاوی روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آرگان و … باشد، این روغن‌های طبیعی نرمی و شفافیت به موها می‌بخشند و در نهایت حالت دادن به موهای فر را راحت‌تر می‌کنند، جلوه‌ای جذاب به موها و چهره می‌دهند.

روتین موی فر

روتین موی فر

حالا که با راهکارهای پیشنهادی ما آشنا شدید، نوبت شماست تا تجربه‌های خود را با خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارید. پس، در قسمت «بیان نظر» بگویید که معمولاً برای مراقبت از موهای فر خود چه کارهایی را انجام می‌دهید.

سوالات متداول درمورد مراقبت از موی فر

چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟

قبل از حمام حتما نرم کننده بزنید و بعد از حمام از سرم یا کریستال مو استفاده کنید. برای حالت بخشیدن به موهای فر و حفظ پیچ و تابش، با دیسپانسر سشوار موها را خشک کنید. همچنین می‌توانید پس از گرفته شدن رطوبت موها، سرتان را رو به پایین بگیرید و موس مو بزنید.

چگونه موی فر را صاف کنیم؟

حتی الامکان از اتو مو برای صاف کردن موها استفاده نکنید. روش‌ها و مواد طبیعی زیادی برای این کار وجود دارند؛ برای مثال می‌توانید با شیر و عسل، روغن زیتون و یا شیر نارگیل موهای فرتان را صاف کنید.

چگونه موی فر را کوتاه کنیم؟

بهتر است برای کوتاه کردن موهای فر آن‌ها را خیس نکنید. شما می‌توانید با استفاده از راهنمای ویدیویی این مقاله موهای فرتان را در خانه کوتاه کنید.

نوشته شده توسط گروه مستر واش

www.jolfaturk.com

دیدگاه‌ها 0

*
*